חדשות הארץמבזקים

ראש עיריית צפת: הצופים – תנועה אליטיסטית ובזבזנית

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה אמר היום (ראשון) על רקע מאבק תנועת הצופים מאבק לגיוס תקציבים ומניעת סגירת תנועת הנוער: "בצפת לא פועלת תנועת נוער חילונית, כבוגר הצופים, פניתי לתנועה במטרה להביאם לצפת. לצערי נתקלתי בתנועה שלא רואה בפעילותה שליחות או אידאולוגיה, כנראה שלתפיסתם זה לא אליטיסטי לפעול בצפת. תנועת נוער שלא עובדת בפריפריה ונמצאת רק איפה שקל ונוח ואיינה מונעת משליחות- אין לה זכות קיום ומקום על במפת תנועות הנוער בישראל".

עוד הוסיף ראש עיריית צפת: "פעילות של תנועת נוער זו שליחות חברתית וחינוכית, אין ספק שבפריפריה זקוקים לכך יותר והייתי מצפה מתנועת הצופים ליזום פתיחה בצפת ולא לסרב להצעתינו. אך מספיק לראות את הדוחות שפורסו בעבר על משכורות העתק בצופים ולהבין שאידאולוגיה נמצאת מהצופים והלאה".

במהלך השבוע החולף נועד אוחנה עם השר זאב אלקין האמון בין היתר על נושא תנועות הנוער והעלה בפניו את טענות אלו. יחד עם זאת החמיא אוחנה לתנועות בני עקיבא ואריאל הפועלות בצפת באופן נרחב, "לעבוד עם הנוער של צפת זאת זכות, יש לנו את הנוער האיכותי ביותר ואני גאה להיות ראש עיר של הנוער הזה. החלטתי לפתוח השנה מחדש את תנועת הנוער פסגות בצפת". בצעירותו אוחנה השתייך לתנועת הצופים שפעלה מבית גדעון בצפת, "זה היה בימים שקברניטי התנועה עוד ראו בערים כמו צפת אתגר ואידאולוגיה" סיכם אוחנה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עיריית צפת

Back to top button