כלכלה

ג'נרל אלקטריק תבצע רכש גומלין מתעשיות ישראליות בכ- 122 מיליון דולר

ענקית האנרגיה ג'נרל אלקטריק (GE) הגישה היום (ראשון) למשרד הכלכלה והתעשייה את תכנית המימוש במסגרת מחויבותה לרכש גומלין מתעשיות מקומיות בעקבות זכייתה במכרז של חברת חשמל לאספקה ותחזוקת טורבינת גז. עם ההכרזה על זכייתה במכרז במרץ 2019 החלה ג'נרל אלקטריק באישור תוכנית המימוש אל מול הרשפ"ת, אשר איתרה עבור החברה למעלה מ – 50 מפעלים, עסקים ושירותים שונים, בתחום אשר יוכלו להוות חלק יעיל ומוצלח מהמימוש.

תוכנית רכש הגומלין שהוגשה עומדת על סך 122 מיליון דולר ותבוצע עם למעלה מ- 100 תעשיות ועסקים בהם בחרה החברה. בנוסף, החברה התחייבה לייצר כ-200 משרות במהלך התקופה, בבעלות כוללת של למעלה מ-20 מיליון דולר בחברות הנבחרות, לצד משרות שייפתחו אצל חברות בת של החברה. שיתופי פעולה אלו צפויים לחזק משמעותית את הכלכלה הישראלית ותעשיות שונות במדינה.

בין החברות שאותרו על ידי המשרד ויהוו חלק מרכש הגומלין:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנרב הנדסה – חטיבת הפלדה, שתתכנן ותייצר את מבני הטורבינות ומבנים נוספים בסמוך לתחנות הכוח.

א.הנפלד עבודות מתכת שתבצע עבודות קונסטרוקציה מורכבות לאולם הטורבינות המרכזי.

– לאור הדגש הגדול ששם משרד הכלכלה והתעשייה על שיתופי פעולה עם חברות קטנות ובינוניות בפריפריה, הוסכם גם כי חברת להבות כיבוי אש בע"מ מקיבוץ להבות הבשן תספק לפרויקט מערכות כיבוי אש.

המגוון של התעשיות ואופן המימוש מדגים פעם נוספת כי רכש הגומלין אינו עוסק ברכש של מוצרים בלבד, אלא מהווה כלי משמעותי לפיתוח והכשרת כח אדם, העברת ידע מקצועי ושיטות עבודה מתקדמות והגדלת היצע משרות אטרקטיביות בעלות פוטנציאל השתכרות גבוה מהחברה הזרה אל התעשייה הישראלית.

שר הכלכלה עמיר פרץ אמר: " מדובר בזריקת מרץ חשובה למאמצינו לשיקום המשק הישראלי בכלל, ולתעשייה בפרט. דווקא בתקופה זו של הקורונה, עסקת רכש הגומלין של חברת ג'נרל אלקטריק היא דוגמה חשובה לניצול נכון וחשוב של כלי רגולטורי שתורם רבות לכלכלה ולמשק הישראלי. החוק קובע שחברות בין לאומיות אשר זוכות במכרזים מחויבות להשקיע בכ-25% ברכש הגומלין. אין שום סיבה שבעת שגרה, ובוודאי בעת משבר הקורונה, שלא נקפיד על יישום החוק. השקעות אלה מייצרות הן מקומות עבודה והן הכשרת כוח אדם וייצור מתקדם. בימים אלו אני שוקד יחד עם החשב הכללי באוצר על קידומן של עסקאות רכש גומלין נוספות במסגרת מכרזי התשתית הגדולים שהמדינה מפרסמת."

מנהלי פעילות החברה בישראל, ניסים זוילי וד"ר יום טוב סמיה, מציינים כי ג'נרל אלקטריק רואה בפעילות בישראל חלק בלתי נפרד מכלל האסטרטגיה שלה להסבת ייצור האנרגיה למקורות גז טבעי ומשאבי הטבע – מים, שמש ורוח. הרפורמה בשוק החשמל בישראל מהווה הזדמנות אדירה ומאתגרת את חברות האנרגיה העולמיות לשיתוף פעולה מלא עם התעשייה המקומית. החברה תמשיך לקיים קשרים פוריים עם הרשפ"ת כדי לעודד יצירת מקומות עבודה בישראל.

מנהלת הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי זיוה איגר, בירכה על התכנית: "אנו שמחים על החיבורים הרבים של חברת GE לתעשיות בישראל במסגרת הפרויקט לאספקה ותחזוקת טורבינת גז. זוהי עדות נוספת לחשיבות שיתוף-הפעולה התעשייתי, שנמשך גם בתקופות לא קלות, ואנו בטוחים שיימשך גם לאחר תום ההתחייבות, על בסיס עסקי ולטובת כלל הצדדים המעורבים."



תחנת הכוח באשקלון. צילום: שוקי אמזלג


Back to top button