פוליטי / מדיני

עימות חריף בוועדת החוקה: ח"כ אבידר תקף את המשנה ליועמ"ש רז נזרי

בוועדת החוקה של הכנסת פרץ היום (ראשון) עימות חריף בין ח"כ אלי אבידר לבין המשנה ליועמ"ש רז נזרי. ח"כ אבידר האשים את נזרי ב"עצימת עיניים" ותקף אותו: "דיקטטורה נוצרת כשפקידים בכירים מוותרים. לא הרמת "הנדברקס"; המשנה נזרי: "עם כל הכבוד ל"ציונים" שאתה מעניק לנו, אנחנו עומדים כל העת מול הממשלה ובולמים דברים שנראים לנו לא אפשריים מבחינת הדין; צעקות מכל כיוון לא ירתיעו אותנו"; היו"ר ח"כ אשר: "זה ניסיון הפחדה של פקידים"

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) אמר כי "הממשלה רוצה למנוע מחאה ציבורית ולא תצליחו כי אמון הציבור ב-0.1%". לאחר מכן תקף את המשנה ליועמ"ש נזרי: "שיתפת פעולה בחוק השב"כ וזה על מצפונך"

המשנה ליועמ"ש עו"ד רז נזרי: "אני לא דובר הממשלה, לא קובע מדיניות, תפקידי בייעוץ המשפטי לממשלה הוא לסייע לממשלה לממש את מדיניותה ולהציב בפניה את גבולות הדין. אתה מדבר על "שיתוף פעולה" עם קונוטציות כאלה ואחרות, אני רוצה לומר לך שעם כל הכבוד ל"ציונים" שאתה מעניק לנו, אנחנו עומדים כל העת מול הממשלה ובולמים דברים שנראים לנו לא אפשריים מבחינת הדין. אני נמצא כאן בדיונים בכנסת קרוב ל-10 שנים ומעולם לא דיברו אליי כך. צעקות מכל כיוון לא ירתיעו אותי. גם בנושאים הללו של זכות ההפגנה עמדנו ואנחנו עומדים מול הממשלה והשרים, על כך שזכות ההפגנה תישמר, זו חובתנו ותפקידנו והזכרנו להם כל העת שגם ואולי דווקא בעת חירום אסור לממשלה למנוע הפגנות נגדה. גם בנושא הפיקוח הפרלמנטרי עמדנו על כך בדיונים לא פשוטים שהיינו בהם במסגרת הממשלתית, שבדמוקרטיה הכנסת היא זו שאומרת את המילה האחרונה וקובעת איסורים ונורמות כלליות ולכן כל צו מגיע לוועדה והיא מוסמכת לאשר או לבטל אותו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי ח"כ גדעון סער שאמר כי "לממשלה זה לא מספיק. הפתח לאפשר ביקורת בדיעבד היה טעות", השיב המשנה ליועמ"ש נזרי: "המשמעות האחרת היא שהממשלה תקבל החלטה בדיעבד".

ח"כ אבידר התפרץ לדברי נזרי: "אתה פופוליסט. אתה לא פוליטיקאי ולא צריך אותך פה, אתה צריך להתבייש. צריך להיות ברור שאנחנו לא במצב רגיל. אלא במצב שהממשלה איבדה בלמים ויש מקרים בהם הפקידות הבכירה לא מרימה "הנדברקס". דיקטטורה נוצרת כשפקידים בכירים מוותרים. היא לא נוצרת כשהולכים לבחירות דמוקרטיות. יש אנשים יותר טובים ממך שעצרו את הממשלה ואיימו עליהם בפיטורים ואתה לא הרמת "הנדברקס".

המשנה ליועמ"ש נזרי הגיב לדבריו: "הצעקות שלך לא ירתיעו אותנו. הרמתי "הנדברקסים" לממשלה בעשרות מקרים גם בקשר לחוק הזה ולא נירתע מצעקות משום כיוון מלסייע לה במנגנונים משפטיים למימוש מדיניותה אך זאת תוך הגבלתה למסגרת הדין גם בעת חירום זו".

היו"ר ח"כ יעקב אשר: "זה ניסיון הפחדה של פקידים. לא נעצור את חופש ההפגנה אבל לבוא ולגרום שיגיעו מכמה ערים אדומות לתוך אבן גבירול על זה גם תושבי אבן גבירול יתקוממו".

לאחר דברים אלו הוצא ח"כ אבידר מהדיון.

Back to top button