פוליטי / מדיני

ח"כ ליברמן: כל הממשלה בוורטיגו, המשבר הנוכחי הוא ניהולי

יושב ראש מפלגת 'ישראל ביתנו', חבר הכנסת אביגדור ליברמן אמר בפתח ישיבת הסיעה: "המשבר הנוכחי הוא משבר ניהולי! זה לא משבר קורונה, זה לא משבר כלכלי. זה כשל מערכתי, זה חוסר יכולת להכריע וזה אבדן שליטה מוחלט. ב-5 ביולי הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין שהוא ממנה "מפקד קורונה". מאז מה שראינו זה רק מאבקי כוח, רק ריב סמכויות, אבל עדיין "מפקד קורונה" לא קיים."

חבר הכנסת ליברמן הוסיף: "ב-15 ביולי ברעש גדול הודיע רה"מ על התכנית הכלכלית שנועדה להגביר צריכה פרטית. לשם כך הוא מעניק 750 ש"ח לכל אזרח במדינת ישראל. אנחנו גם היום עדיין לא יודעים האם זה ייצא לפועל, מתי זה ייצא לפועל ומה יהיה בסוף עם כל התכנית הזאת של 750 ש"ח. ביום שישי לפנות בוקר מחליטה הממשלה לסגור את כל המסעדות, ביום שישי אחר הצהריים מחליטים לפתוח את כל המסעדות. הדיון על סיוע כלכלי לעסקים ומובטלים החל, אבל עדיין לא החליטו האם מדובר בתקציב שנתי או דו-שנתי. מערכת חינוך – לא יודעים עדיין מתי תפתח והאם בכלל יפתחו בשנת הלימודים, מה קורה עם גני ילדים, מה קורה עם קייטנות הקיץ והורים צריכים כל הזמן לנחש."

יושב ראש 'ישראל ביתנו' אמר: "אתמול קבע פרופ' אלי וקסמן, שמשרד הבריאות נכשל בניסיונות לקטוע את שרשרת ההידבקות. אלי וקסמן הוא יועץ בכיר לראש הממשלה, הוא לא איש אופוזיציה. אם הוא צודק – שר הבריאות צריך להתפטר. ואם הוא טועה או מטעה – אז רה"מ חייב לפטר אותו. בקיצור כולם אשמים: יפעת שאשא-ביטון אשמה, ראש אגף התקציבים אשם, המפגינים אשמים. רק הממשלה מסרבת לקחת אחריות. גם סיפור הפרוייקטור הוא בסופו של דבר סיפור מיותר. רוב הזמן הוא יצטרך לריב על סמכויות ואחריות עם הגופים והארגונים השונים. והדבר הכי חשוב – העם איבד את האמון בממשלה. ולכן אני קורא לרה"מ הרזרבי ולשר הביטחון בני גנץ לדרוש מראש הממשלה להעביר את כל הסמכויות וכל המאבק כנגד נגיף הקורונה לצה"ל ולמשרד הביטחון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חבר הכנסת ליברמן סיים ואמר: "אנחנו ב"ישראל ביתנו" מתחת לאלונקה. אנחנו לא רוצים לא ג'ובים, לא תפקידי שרים. אנחנו מוכנים לתת יד ולתמוך בכל החלטה נבונה, שקולה, שמבוססת על הנתונים ונהיה פרטנרים להחלטות נכונות. אבל אני חייב להגיד שקשה מאוד להיות מתחת לאלונקה כשכל הממשלה בוורטיגו."

צילום: מיכאל לוריה

Back to top button