צרכנות

נפגעתם בתאונת דרכים? הנה 7 כללים שכדאי לדעת

תאונות דרכים קורות כל העת ורובן הן קלות ומסתיימות בנזקי רכוש לרכבים עצמם, לתמרורים, למעקות בכביש וכיוצא בזה. יחד עם זאת, למרבה הצער, נגרמות תאונות דרכים אחרות שבמהלכן נפגעים גם אנשים. הפגיעות נעות בין קלות, בינוניות וקשות, כאשר החמורות מסתיימות עם הרוגים. מעבר לנזקי גוף צצות גם טראומות הפוגעות בנפש. החוק קובע כי כל נפגע חייב להיות מפוצה על ידי חברת ביטוח ייעודית.

אם חלילה, נפגעתם בתאונת דרכים הנה 7 כללים  שכדאי לכם לדעת ומומלץ מאוד להקפיד לבצע אותם. ככל שההתנהלות הראשונית שלכם באירוע תהיה נכונה ומסודרת, כן, יקל הדבר לקבל פיצוי כספי מחברת הביטוח. מומלץ לערב עורך דין תאונות דרכים במקרים של תאונות חמורות עם פגיעות רציניות.

  1. אסור להזיז את הרכבים או הנפגעים ויש להזעיק את המשטרה –  במקרה של נפגעים קשים, גם כוחות הצלה. חוקרים משטרתיים בוחנים את הזירה ומנפיקים דו"ח מסודר. מותר להזיז נפגעים רק במקרים של הצלת חיים וכאשר יש ניסיון מינימלי בנושא.
  2. תיעוד המקרה – יש צורך לתעד את המקרה. הדרך הטובה ביותר היא צילום זירת התאונה. במידה וקיימת מצלמת רכב הרי שהיא יכולה לסייע במקרים רבים בהם היא מצליחה לצלם את האירוע ממש כאשר הוא קורה. שיטת תיעוד אחרת היא רישום פרטי האירוע ואפילו שרטוט הזירה. אם יש אפשרות, רצוי לקבל עדויות מעדים חיצוניים לתאונה או מנוסעים ברכב. במידה והנהג נפגע קשות, אז הנוסע עימו יכול לנסות לעשות זאת. בהיעדר תיעוד של הנפגע יסתמכו כל הנוגעים בדבר על בוחני המשטרה החייבים להגיע למקום.
  3. שמירת כל המסמכים הנוגעים לתאונה – ובכלל זה: דו"חות התאונה, מסמכים רפואיים, הוצאות כספיות נדרשות לטיפולים וכדומה.
  4. קבלת ייעוץ מעורך דין תאונות דרכים – הדבר חשוב, במיוחד, במקרים של תאונות קשות וכאשר ברור כי הנפגע חייב יהיה לקבל טיפולים ארוכים ומורכבים, כשיש חשש להפוך לנכים, וכמובן, באירוע מוות, חלילה. במקרים כאלו, התיקים הינם כבדי משקל והפיצויים הכספיים אמורים להיות נכבדים וכדאי להשיג את המקסימום האפשרי.
  5. כל נפגע חייב לקבל פיצוי כספי מכוח החוק.  במקרים בהם יש לנהג הפוגע ביטוח, הרי שחברת הביטוח המספקת לו שירות היא המפצה. מעבר לכך, במקרים בהם אין לנהג ביטוח, נהיגה ברכב גנוב, תאונת פגע וברח ובמקרים אחרים, הרי שהפיצוי מגיע מקרנית שהינו תאגיד ציבורי שהוקם מכוח חוק לנפגעי תאונות דרכים. המימון לפעילותה מגיע מחלק מפרמיית ביטוח החובה המשולם על ידי כלל הנהגים לחברות הביטוח.
  6. עורך דין תאונת דרכים יכול לטפל מול כל גורם כזה וחשיבות טיפולו היא רבה. כדאי סמוך עליו ולשתף אותו בכל פרט מידע או מסמך המצוי ברשות הנפגע או משפחתו. הוא יודע לבדוק אותם ולבחור את אלו המסייעים לו בהוכחת צדקתו. יש לזכור, כי טיפולו הוא מקיף לצורך הגשת תביעה הוא ישתמש בכל חומר רלוונטי נדרש. הכול כדי להוכיח צדקת הלקוח.
  7. צריך לדעת, כי תהליך מול חברת ביטוח יכול להיות קצר וממצה, אבל, לחילופין, גם ארוך ומתיש. כמו כאשר היא מנסה להתנער מאחריותה, להטיל אשמה על הנפגע עצמו ומערימה קשיים שונים. תחילה ינסה עורך הדין ללכת מן הקל אל הכבד. כלומר, להשיג את הפיצוי על ידי משא ומתן, התכתבויות וכדומה. במידה ולא יעלה מבוקשו, הוא יפנה לבית הדין כדי לקבל ממנו סעד. כל פיצוי כספי הולם שייקבע לטובת הלקוח יסייע לו בשיקום  ובשיפור איכות חייו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button