פוליטי / מדיני

ח"כ עפר כסיף: גם אם יוטל סגר מלא בידי הדיקטטור הוא לא יהיה חוקי

מליאת הכנסת דחתה את כל הצעות אי האמון בממשלה שהגישו סיעות האופוזיציה. ההצעה "כישלון ממשלת הקורונה ואיבוד השליטה על קצב ההדבקה בנגיף הקורונה" (יש עתיד-תל"ם) נדחתה ברוב של 34 תומכים מול 51 מתנגדים. ההצעה "הכשלים במערכה מול נגיף הקורונה" (ימינה וישראל ביתנו) נדחתה ברוב של 28 תומכים מול 52 מתנגדים וההצעה "ממשלת נתניהו-גנץ הופכת את ישראל למדינה אוטוקרטית" (הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"מ, תע"ל, בל"ד) נדחתה ברוב של 25 תומכים מול 53 מתנגדים.

ח"כ נפתלי בנט הציג את ההצעה ואמר: "אני מאשים ממשלה מופקרת, שלא הופתעה. זה לא הגל הראשון. ארבעה חודשים יש תוכנית מונחת, נתתי את זה לראש הממשלה ולחליפי ולשר הבריאות ולראש המל"ל – ארבעה חודשים – תגייסו צבא, תקימו צבא למיגור קורונה כמו שעושים בכל העולם, שימו מפקד, תנו לו את הסמכויות, תפסיקו כבר עם הקשקושים למה אתם מחכים? אנחנו משמידים חיי אנשים."

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

שר הבריאות יולי יואל אדלשטיין השיב בשם הממשלה: " אני שמח מאוד להודיע לכנסת שלאחר דיונים מקצועיים מפרכים, היום סיכמנו עם שר האוצר ישראל כץ על תוספת משמעותית מיידית של כוח אדם למערכת הבריאות. אנחנו מדברים על 400 רופאים, 250 בפעימה הראשונה ועוד 150 בפעימה שנייה. כמו כן, אנחנו מדברים על תוספת של כ-1,300 תקנים לאחים ואחיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לא רבים שמעו אותי מעל הדוכן הזה מדבר בזכות שביתות אבל אני רוצה לומר לאחים והאחיות שאין שביתה מוצדקת יותר מן השביתה היום של האחים והאחיות. ואני חייב לומר שהיא גם נעשית מתוך אחריות, אני יודע שמשרד האוצר ימשיכו אתם בדיונים, ואני קורא למשרד האוצר להיענות ולו חלקית לדרישות הרבות של האחים והאחיות במידי."

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

ח"כ עפר כסיף: "הביביקרטיה הרסנית לזכויותינו ומפרה את החוזה עם האזרחים כולם, ועל כן אינה ראויה לאמון הציבור ודאי שלא לאמון הכנסת כנציגת הציבור. אני קורא לכל האזרחים בעיקר לצעירים, עבודה – אין, לימודים – אין, דירה – אין, עתיד – אין, אין לכם מה להפסיד. מרי אזרחי לא אלים הוא צו השעה. צאו בהמוניכם לרחובות גם אם יוטל סגר מלא בידי הדיקטטור, סגר שכזה לא יהיה חוקי וראוי יהיה להפר אותו."

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

Back to top button