פוליטי / מדיני

יו"ר ועדת חוץ וביטחון: כל קריאה להשאיר את הטלפון בבית – חסרת אחריות

יושב ראש ועדת חוץ ובטחון, חבר הכנסת צבי האוזר כתב הבוקר (שלישי) בחשבון הפייסבוק: "לפניי מטרות העל במאבק נגד נגיף הקורונה: בטחון והגנה על חיי אדם ושמירה על משקי הבית! לשם כך עלינו להיערך בצורה המיטבית ביותר כשלפנינו עומדת מערכה קשה בחורף, לעלות את אמון הציבור במערכות ולאפשר אוויר לנשימה כלכלית עבור משקי הבית והמשק הישראלי. אמש העברנו את הצעת החוק שמסמיכה את השב"כ לסיוע במאמץ נגד הקורונה. הצעת החוק מכירה בחשיבות ובצורך שיש לאיכונים הסלולריים של השב"כ בסיוע לחקירות האפידמיולוגיות."

עוד אמר חבר הכנסת האוזר: "עם זאת, ובשל הבעייתיות שיש בשימוש בכלי השב"כ, דרשתי להוסיף סעיף חשוב בהצעת החוק הזו שמחייב את פיתוח היישומון האזרחי, המגן 2.0. היישומון צפוי להיות יעיל יותר ויהווה שכבת הגנה נוספת, הגנה רב-שכבתית המורכבת מחקירות אפידימיולוגיות, יישומון אזרחי ואיכוני השב"כ. איכוני השב"כ הם האחרונים להיכנס והראשונים לצאת. ככל שמערכת ההגנה הרב-שכבתית תהיה מדויקת יותר, כך נוכל להפחית את כמות האנשים שנכנסים לבידוד. אבל, אנחנו זקוקים לאמון הציבור ולשיתוף פעולה מצדו. כל קריאה להשאיר את הטלפון בבית ולא להסתובב איתו, היא קריאה חסרת אחריות שמסכנת חייהם של רבים!"

יושב ראש ועדת חוץ וביטחון ציין: "בשבוע הקרוב, משרד הבריאות יידרש למסע פרסום והפצה בקרב אזרחי ישראל אשר יעודד את הורדת היישומון והתקנתו באופן יזום ווולנטרי של האזרחים. אתמול ביקרתי יחד עם חברי הועדה במוקד ההשגות של משרד הבריאות, בפיקוד העורף. אני רוצה להודות לצה"ל על ההירתמות, הכניסה מתחת לאלונקה והעבודה היסודית שהם מבצעים בשירות שניתן למערערים בהיקפים כה גבוהים. מנגד, בשל ההיערכות המצפה לנו, ארוכת הטווח, במאבק נגד נגיף הקורונה, אני סבור שמוקד העררים צריך לעבור מידיו של צה"ל לידיים אזרחיות. על משרד הבריאות להתארגן במערכת אזרחית ולאפשר לצה"ל להתמקד במשימות העיקריות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חבר הכנסת האוזר אמר: "בנוסף, בעוד מספר ימים נציין את חג הקורבן, אני קורא למשרד הבריאות לתגבר בצורה משמעותית את המוקדנים דוברי הערבית. אדם שלא בא במגע עם חולה מאומת וייאלץ להיכנס לבידוד ללא סיבה, הפגיעה בו בתקופת החג תהיה משמעותית. עלינו לעשות כל מה שאפשר כדי להימנע מכך. אני גם סבור שמשבר הקורונה הוא הזדמנות אדירה לצה"ל ולציבור הערבי-ישראלי לעשות הערכה מחדש מבחינת הצטרפות לשירות לאומי-אזרחי."

לסיום אמר יושב ראש ועדת חוץ וביטחון: "אנחנו רואים תפקידים משמעותיים שהם מצילי חיים, שלא מפרידים בין ערבים ליהודים והם יכולים לשרת כתף לצד כתף, כולם למען מטרה אחת – להציל חיים, חיי אדם!המערכה שצפויה לנו בחורף מחייבת גם בחינה מעמיקה של שילוב מערכת הביטחון באופן משמעותי בהיערכות לקראת המשבר הבריאותי הצפוי בחורף. אני מתכוון לערוך דיונים בנושא בשבועות הקרובים."

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

Back to top button