חדשות הארץ

הנשיא ריבלין: חיי העדה הדרוזית נשזרו בחיי המדינה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים היום (שלישי) בועידה הראשונה למורשת הדרוזים, לצד מנהיג העדה השייח' מואפק טריף ומנכ"ל המרכז למורשת הדרוזים מחמוד שנאן. בשל הנחיות המאבק בנגיף הקורונה, דברי הנשיא המצולמים הוקרנו בועידה.

הנשיא ברך על הועידה ואמר: "מאז ימי הנביא שׁוּעֵיבּ עליו השלום, לא חדלו מנהיגי העדה ובניה להטביע את חותמם בכל מקום בו חיו ופעלו. מורשתם המפוארת הייתה ועודנה עדות לערכים האציליים עליהם חונכתם אתם, בני עדת המוּוׇחֵידוּן, משחר ההיסטוריה: אצילות, נדיבות, רדיפת צדק ושלום, אהבת אדם, ואומץ לב. אומץ להילחם למען מטרה נעלה, ואומץ לקבל החלטות קשות. ערכים אלו הנחו ומנחים את מנהיגי העדה בארץ עוד מימיה הראשונים של המדינה, ובהליכה לאורם, נשזרו חיי העדה בחיי המדינה."

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

הנשיא התייחס להחלטה האמיצה שקיבל השיח' טריף לצמצום חגיגות חג נבי שועיב, אשר הצילה רבים לנוכח המאבק בקורונה: "להגבלות הללו יש מחיר חברתי וכלכלי לא מבוטל, אני יודע, אבל ככל שנשכיל להתאזר בסבלנות ובאורך רוח, ככל שניטיב להאזין איש לרעהו, לתמוך אישה באחותה, אני בטוח שנעבור את התקופה הלא פשוטה הזאת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן/ לע"מ

"יקיריי, ב-72 שנות קיומה של המדינה, מורשתה של העדה הדרוזית הפכה לחלק ממורשתה של ישראל. פעם, היינו מתפארים בעיקר בהישגים של הבנים – הלוחמים הגיבורים והקצינים המעולים. היום, אני גאה להתפאר לא פחות בהישגים של בנותיכם שעושות חיל באקדמיה, במדע, בחינוך, במגזר הפרטי ובפוליטיקה," הוסיף הנשיא.

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

"ביום הזה, שבו אנו חולקים כבוד למורשת הדרוזית, ראוי וכדאי שנחשוב יחד כיצד ניתן להמשיך, תוך שילוב ידיים, לרתום את מורשתכם המפוארת למען קידומה של החברה הישראלית כולה; למען הפיכתה לחברה שוויונית וטובה יותר, ולמען עתידו של המזרח התיכון כולו," אמר הנשיא בסיום דבריו וחתם בברכת החג המסורתית בערבית.

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

Back to top button