חדשות הארץמבזקים

34 נעצרו בהפגנה מול בית ראש הממשלה, עשרות מפגינים סמוך לכנסת

סמוך למתחם הכנסת בירושלים, הגיעו הבוקר (רביעי) כמה עשרות מפגינים שמשבשים את התנועה במקום וחוסמים את צירי התנועה. כוחות משטרת ישראל פעלו אל מול המפגינים שהגיעו ל- 3 מוקדים סביב הכנסת וחסמו בגופם את צירי הגישה, תוך הפרה של הסדר הציבורי.

לאור כך, נאלצו השוטרים לאחר שביקשו מהם לפנות את הציר ולא נענו, להשתמש בכוח סביר על מנת לפנות אותם לצדי הדרך. 4 מפרי סדר נעצרו וכלל הצירים נפתחו לתנועה.

במשטרה מדגישים כי יאפשרו את חופש הביטוי והמחאה לכל אדם, אך לא תאפשר הפרה של הסדר הציבורי וחסימת צירי תנועה בניגוד לחוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אתמול (שלישי) השתתפו בהפגנה המונית כ-2,500 אזרחים מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. המפגינים המשיכו משם בתהלוכה עד לכנסת ישראל ובהמשך שבו להפגין את מחאתם בכיכר פריז עד השעות הקטנות של הלילה.

משטרת ישראל נערכה מראשיתה של המחאה על מנת לאפשר לכלל המפגינים להביע את מחאתם בצורה לגיטימית באזור כיכר פריז, וזו כאמור התקיימה במשך מספר שעות.

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן

בתוך כך, המשטרה אף אישרה את קיומה של התהלוכה לגביה הוגשה בקשה.

במהלך המחאה, המשטרה פעלה לשמירה על בריאות ציבור המשתתפים, וחילקה כ- 200 מסיכות למשתתפים. במקרים אחרים בוצעה אכיפה נגד מי שלא עטה מסיכה כלל.

על אף המחאה הלגיטימית של מרבית המפגינים, קומץ אחר שככל הנראה הגיע במטרה להפר את הסדר, קרא לעבר השוטרים בשמות גנאי כגון 'נאצים' ואף הושלך לעבר השוטרים רימון עשן.

בתוך כך, עצרה / עיכבה המשטרה 34 חשודים בחשד לעבירות שונות של הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים.

המפגינים לאורך המחאה השתמשו במערכות כריזה, תופים וצפצפות, שהיוו הפרעה משמעותית לתושבי האזור, ועל כן סמוך לשעה 01:00, ביקשה המשטרה מהמפגינים לפנות את הצומת, ולאחר שלא נענו, החל פינוי הצומת ופיזור המפגינים ע"י השוטרים בכוח סביר.

תנ"צ עופר שומר, מפקד מרחב ציון מספר על ההפגנה ופעילות השוטרים.

אבי אסיאס אחד המפגינים אמר: "שיהייה ברור אמש לא היה שום אלימות של המפגינים לאורך כל ההפגנה. האלימות היחידה הייתה של המשטרה אחרי 12 בלילה כשנכנסו במפגינים שלנו ועצרו עשרות צעירים על כלום, וזה מופיע בסרטונים, המשטרה, במקום להכיל את ההפגנה ניסתה לפוצץ אותה באלימות. עצרו לוחמים ולוחמות על שימוש במשרוקיות, זמבורות, מגפון או אי חבישת מסכות. זה פועל יוצא של שלטון הדיקטטור מבלפור. לא ירתיעו אותנו. נמשיך בלחימה בכל הכח והעוצמה עד שיסולק המגה מושחת, רב הנוכלים, אוכל השוחד מבלפור, מחיינו, עם ישראל ינצח בוודאות".

2 תגובות

  1. כמה טיפשים יש לנו במדינה. זו אחת הבעיות הכי קשות שיש! חייבים להגביל קדנצייה של ראש ממשלה. אסור שאי פעם בהיסטוריה נגיע שוב למצב כזה שמישהו אוחז ככה בשלטון ואין שום דרך להיפתר ממנו.

Back to top button