צרכנות

מה הן משאבות מים ולמה הן משמשות?

משאבות מים משמשות לשאיבה ולניקוז של נוזלים ממקום אחד למקום אחר. השימוש בהן נפוץ באתרי בנייה, אפיקי נחל, פירי מוקשים, מנהרות, מבני מגורים ועוד.

קיימים מספר סוגים של משאבות מים, שמשמשות באופן רציף כפתרון לטווח ארוך. חברת ר.ת.סחר מכונות בע"מ מעניקה שירותי השכרה של משאבות מים דווקא למי שזקוק להן באופן חד פעמי, זמני או לשימוש תקופתי/ עונתי.

באילו מקרים יסייעו לכם משאבות המים של ר.ת. סחר מכונות בע"מ?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עבור אתרים רבים משאבות המים קריטיות בעיקר בעונה הגשומה, בתקופות של גשמים כבדים או באזורי שיטפונות, שכן מי גשם ומי תהום עלולים להציף אתר תוך שעות ספורות ולגרום לפגיעה בתשתיות, לשחיקת הקרקע, נזק מבני, השבתה של האתר וסכנה ממשית לכל השוהים בו ובסביבתו.

משאבות המים שלנו יעילות לאתרי בנייה לצורך פינוי מים בזמן חפירה, לאזורים מוצפים, לאתרי מגורים, אתרי תעשייה ואתרים מסחריים, והן מסייעות לניקוז מים וייבוש האתר.

אילו סוגי משאבות אנו מספקים לקהל הלקוחות שלנו?

ישנם מגוון סוגים של משאבות מים. שתי סוגי המשאבות אותן אנו מספקים הן משאבת יניקה ומשאבה טבולה. שתיהן פועלות בצורה שונה, אם כי תפיסת הליבה של כל משאבות המים זהה- להשתמש במנוע לצורך המרה של אנרגיה סיבובית או אנרגיה קינטית והפיכתה לאנרגיה להנעת נוזלים, כלומר, אנרגיה הידרודינמית.

משאבות יניקה- עובדות בשיטה הצנטריפוגלית, שעל פיהה נכנס נוזל לתוך המשאבה ומגורש החוצה באמצעות כוח צנטריפוגלי דרך קצות מדחף. בתהליך הזה מוגברים המהירות והלחץ של הנוזל ומכוונים אותו לכיוון היציאה מהמשאבה.

משאבות טבולות- משאבות טבולות מכונות גם משאבות תת- קרקעיות, והשימוש בהן נפוץ בעיקר באתרי מגורים, מסחר ותעשייה, שדורשים שאיבה של מים. אלו למעשה משאבות שמכילות מנוע אטום הרמטית, שמחובר לגוף המשאבה, ומאפשר להכניס אותה לתוך המים. המשאבות הללו נחשבות יעילות במיוחד כאשר יש הבדלי גובה בין פני הנוזל למשאבה.

היתרונות של המשאבות הטבולות

·         נוחות וניידות- משאבות טבולות נוחות במיוחד הודות לעובדה שהן יחסית קטנות, קלות וניידות. לרובן יש ידית נשיאה, כך שניתן לשאת אותן בקלות ממקום למקום.

·         הכנה עצמית- מכיוון שמשאבות טבולות שקועות בתוך הנוזל שהן שואבות, הן כבר "דרוכות" ולא זקוקות להכנה מיוחדת לפני הפעלתן. בשורה התחתונה, זה חוסך הרבה טרחה, זמן ועלויות.

·         יעילות- מכיוון שמשאבות טבולות שקועות בנוזל שהן שואבות, הן לא מוציאות אנרגיה רבה לצורך שאיבת הנוזל, מה שמשאיר יותר אנרגיה קינטית שמוצאת דרכה אל העברת הנוזלים ביעילות. משמעות הדבר היא אריכות ימים למשאבות, שלא צריכות לעבוד כל כך קשה ושאיבה יעילה.

·         משתלבות עם משאבות לחץ- משאבות לחץ זקוקות למים בכדי לעבוד, ומשאבות טבולות משתלבות עמן בצורה נפלאה.

·         עמידות בפני קורוזיה- מכיוון שמשאבות טבולות חייבות להיות אטומות באופן הרמטי, עליהן להיות עשויות מחומרים עמידים בפני קורוזיה, כמו נירוסטה לדוגמה. כמו כן, משמעותו של תהליך האיטום הוא שחלקה הפנימי של המשאבה לא נחשף לחמצון או לחומרים מאכלים.

·         מגוון- למשאבות טבולות יש שימושים רבים ביחס למשאבות אחרות, חלקן שקועות למחצה וחלקן אף מיועדות לטיפול בשפכים ומוצקים אחרים.

·         חשמלי- משאבות טבולות הן חשמליות, ולכן כל מה שצריך כדי להכניס אותן לפעולה הוא חיבור לחשמל. מרבית המשאבות מגיעות עם כבלי חשמל ארוכים, עד 16 מטר, כך שמובטחת להן גישה בכל מקום כמעט.

·         זרימה מרבית, מינימום רעש- מכיוון שהמשאבות טבולות, כמעט שלא ניתן להבחין ברעש שהן עושות בזמן פעולתן. כמו כן, המים סופגים את מרבית הצליל, וחלקים שמצויים בתוך היחידה האטומה יוצרים מחסום נוסף מפני הרעש.

·         נגישות- משאבות טבולות יעילות לשימוש במקומות עם מפלסי מים נמוכים או באזורים לא נגישים כמו מרתפים, פיר מעלית וכדו'.

החסרונות של המשאבות הטבולות

החיסרון העיקרי ואולי היחידי של המשאבות הטבולות הוא, שבמקרים בהם המשאבות הטבולות מאבדות משלמותן הן עלולות לדלוף. מכיוון שהן שקועות בנוזל ייתכן שייקח זמן לזהות שבר, התרופפות של חלקים או כל פגם אחר, והשימוש במשאבה יהיה לא יעיל, ויגזול זמן רב.

אילו סוגים של משאבות מים טבולות קיימות?

·         משאבות עמוקות- משמשות לבארות ולמקומות עמוקים במיוחד.

·         משאבות נירוסטה- בעלות עמידות רבה לחומציות ויעילות גם לשאיבה של מים חמים. כמו כן, הן מגנות על איכות המים כשמדובר במים מתוקים, מי שתייה וכדו'.

·         משאבות יניקה תחתונה- לשימוש באגמים, בריכות, נהרות וכדו'.

·         משאבות מלאות שמן- נמצאות בשימוש נרחב בשטחים חקלאיים, מערכות ניקוז מים תעשייתיות, וכן לצורך אספקת מים לאזורים הרריים.

·         משאבות קירור מים- משמשות למבני מגורים והשקיה של אדמות חקלאיות. המשאבות הללו ישימות באתרים שמשתמשים במים באיכות גבוהה.

·         משאבות זרימה מעורבות וציריות- נמצאות בשימוש רחב בניקוז, כולל ניקוז הררי וניקוז ביוב.

לפרטים נוספים ולהשכרת המשאבות פנו לנציגינו בטלפון

שמספרו: 077-4456025.

Back to top button