פוליטי / מדיני

התנועה לאיכות השלטון: לפתוח בחקירה נגד ח"כ מיקי זהר והשר ישראל כ"ץ

התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה פלילית נגד חבר הכנסת מיקי זהר והשר ישראל כ"ץ, זאת בחשד לניגוד עניינים. דרישה זו עלתה בעקבות דיון שהתקיים השבוע בוועדת הכספים בכנסת בנושא הכנת תכנית הסיוע הכלכלית לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. במסגרת הדיון, עסקה הוועדה בפיצוי עסקים שנפגעו בתקופת הקורונה, ובפרט בגובה הפיצוי שיינתן על ידי המדינה למגזרים עסקיים שונים. במהלך הדיון, ציין חבר הכנסת מיקי זוהר את מצבם הקשה של בעלי האולמות, וביקש להגדיל את גובה תקרת הפיצוי שיינתן להם. בתגובה לכך, ענה לו שר האוצר ישראל כ"ץ, כי "זו עמדה אישית שלך, בניגוד לעמדת רה"מ, עמדת הקואליציה ורב חברי הכנסת כאן … דאגה לבן דוד שלך שיש לו אולם. יושב ראש איגוד האולמות ששאלתי אותו אתמול, למה מיקי זוהר כל כך דואג לתחום שאני בלאו הכי דואג לו, אז הוא אמר שיש לו בן דוד שיש לו איזה אולם". חבר הכנסת זוהר ביקש להגיב על דבריו של השר כ"ץ, וציין כי "זה השלב שבו אני מתחיל לדבר על העסקים של אשתו של ישראל כ"ץ".

מטעם התנועה לאיכות השלטון נמסר כי "מתוך הדברים עולה כי ישנו חשש סביר כי ח"כ זוהר והשר כ"ץ, פועלים במסגרת תפקידם תחת ניגוד עניינים, כשהם לכאורה רואים לנגד עיניהם את טובתם של בני משפחותיהם, ולא את טובת הציבור. ככל שהדברים נכונים, הם מועלים בתפקידם הציבורי ומפרים את אמון הציבור הניתן להם, באופן שעלול לעלות לכדי עבירה פלילית של הפרת אמונים. לדעתנו, ההאשמות שעלו בדיון נגד חברי הכנסת זוהר וכ"ץ, הינן האשמות חמורות ומחייבות פתיחה בחקירה. חובה זו אף מתחדדת נוכח תפקידם הבכיר של חברי הכנסת, אשר משמשים האחד כיושב ראש הקואליציה והשני כשר אוצר. על אף שפעולה בניגוד עניינים היא חמורה תמיד, הדבר מדאיג שבעתיים כשמדובר בדרג מקבלי ההחלטות ובעלי השפעה גדולה בקרב סיעת הליכוד והקואליציה בכללותה."

עוד נאמר מטעם התנועה: "לאור מעמדם הגבוה ברשימת הליכוד, הצורך בחקירה פלילית בעניין מתחדדת. לצערנו, ראוי כי הנושא ייבדק אפילו לשם "ניקוי שמם" של המעורבים, על מנת לתקן את מראית העין שנוצרה בעקבות הדברים, שפוגעת בתדמיתה של הכנסת כרשות המחוקקת ושל חברי הכנסת האינדיבידואלים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

תגובה אחת

Back to top button