חדשות הארץ

הנשיא ריבלין: הערבות ההדדית שמרה עלינו כל הדורות

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ארז היום (חמישי) ארגזי ירקות לנזקקים להם, במרכז הלוגיסטי של ארגון 'לקט ישראל' במושב גן חיים לצד מתנדבי הארגון.
 
הארגון דואג להציל תוצרת חקלאית ומטפל באיסוף וקטיף עודפי מזון איכותיים ומגוונים וחלוקתם באמצעות עמותות למאות אלפי נתמכים בכל הארץ. את הנשיא ליוו בסיורו שר החקלאות אלון שוסטר, מנכ"ל הארגון גידי כרוך ויושב ראש הארגון ג'וזף גיטלר.

צילום: מארק ניימן/ לע"מ
 
הנשיא קיבל מבכירי העמותה סקירה על העשייה של הארגון בשגרה ובחירום, וביקש לשמוע בעיקר על תפקודם בזמן המאבק בנגיף הקורונה. מנכ"ל הארגון גידי כרוך סיפר על השינויים המשמעותיים שחלו בפעילותם וסיפר כי תרומות המזון המבושל פסקו באחת, וכן שאוכלוסיית הנזקקים המבוגרים הפסיקה לפקוד את בתי התמחוי בשל ההנחיות. עוד סיפר כי מתנדבים רבים ביטלו הגעה מתוך חשש להדבקות ובמקביל תרומת התוצרת החקלאית עלתה משמעותית אך לא היה מי שיקלוט אותה.
 
צילום: מארק ניימן/ לע"מ

הארגון התאים את עצמו למצב החדש, רכש וחילק מעל מיליון ארוחות מבושלות היישר לבתי הנתמכים, שכר עובדים ומחסני קירור נוספים ובכך ניצלו למעלה מ-7.5 מליון ק"ג תוצרת חקלאית- 60% יותר מהתקופה המקבילה אשתקד.
 
בהמשך סייר הנשיא במרכז האריזה של הארגון, פגש בעובדים ובמתנדבים מכל רחבי הארץ שמיינו וארזו את התוצרת החקלאית שמועברת לעמותות, והצטרף גם הוא למלאכת האריזה.
 

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

"משבר הקורונה איננו רק משבר בריאותי – הוא משבר חברתי וכלכלי. אנחנו ניצבים מול משפחות ויחידים שעולמם וחלום חייהם מאיים להידרס תחת המאבק בנגיף והשפעותיו," אמר הנשיא והוסיף: "תקופת הקורונה פגעה בכולנו, אך בימים אלה, אנו עדים שהחלשים בחברה שלנו הפכו חלשים יותר. הנזקקים – נזקקים יותר. בתקופה קשה כזו נמדדת מידת הסולידריות והערבות ההדדית בינינו. ארגונים כמו "לקט ישראל" מבטאים הלכה למעשה את הערך החשוב הזה. האחריות החברתית היא המפתח ליציאה בטוחה שלנו מהמשבר, כחברה. ראוי שמדינת ישראל תתמוך בעמותות הגדולות כמו "לקט ישראל". אתם מכירים את השטח, ויכולים לפעול ביעילות ובזריזות במצבי משבר כאלה. עת צרה היא לישראל."
 
הנשיא הדגיש: "המצוקה נוכחת, ממשית, אנחנו בבית הנשיא מקבלים את בקשות הסיוע ומרגישים בה בכל מקום, בכל חלקי האוכלוסייה. זו ממש לא חרטא. עלינו להילחם על הערבות ההדדית שלנו – כך נלחמנו תמיד כמדינה ואלה הערכים מהם צמחנו כעם יהודי. הערבות ההדדית שמרה עלינו כל הדורות, היא תשמור עלינו גם במשבר הזה."

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

הנשיא הודה בחום לכל המתנדבים, יהודים וערבים, שמגיעים להושיט יד למען האחר תמיד אך בימים אלה עוד יותר.
 
שר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר אמר: "ארגון לקט ישראל מצוי בנקודת הממשק שבין בטחון המזון הלאומי והביטחון התזונתי הפרטי של אזרחי ישראל. פעילות הארגון מאירה את חשיבות החקלאות הישראלית ביצירת בטחון מזון. אני מודה לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, על ההזמנה לסייר איתו, ועל כך שהוא מציב בהתנהלותו הממלכתית דוגמא ומופת לכל נבחרי הציבור בישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן/ לע"מ

Back to top button