חדשות הארץ

200 בעלי אולמות חסמו את הגישה לכנסת

בעלי האולמות וגני האירועים קיימו הבוקר (ראשון) את ״מחאת החופות השחורות״ במחאה נגד מתווה הפיצויים שצפוי לעבור בכנסת. כ-200 בעלי אולמות חסמו בשעה האחרונה את הגישה לכנסת באמצעות חופה שחורה ענקית.

לאחר שבעלי אולמות האירועים ניהול בחודשים האחרונים מומ מול ממשלת ישראל במטרה למצוא פתרון למצוקה הקשה שלהם, הם התכנסו הבוקר מול משרד האוצר כדי לקיים את ״מחאת החופות השחורות״. ענף האירועים סגור כבר מעל כ-5 חודשים והמתווה שהוצע להם עד כה אינו מכסה את ההוצאות החודשיות הקבועות שלהם שאיתם הם מחויבים להתמודד לבד כמו שכר דירה, דמי ניהול, תחזוקה ועוד.

מסיבה זו, החליטו הבוקר בעלי האולמות למחות על ידי הצבת חופות שחורות אשר מסמלות את האבל וההפסדים הכלכליים ונפשיים שהם חווים בחודשים האחרונים. בנוסף, ההחלטה לקיים את ההפגנה הבוקר היא על רקע ההצבעה המתוכננת השבוע על מתווה כלכלי שיפגע בצורה אנושה בענף ויביא לקריסתו באופן סופי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ענף האירועים מונה כיום כ-150 אלף עובדים אשר מוצאים עצמם בקריסה כלכלית ומתחת לקו העוני וללא יכולות לפרנס את עצמם ומשפחותיהם, ובנוסף לכך לא יודעים אם יהיה להם עסק שהם יוכלו לחזור אליו.

עמי כהן, בעלים של אולם הסיי אמר: "אנחנו היחידים שלא עובדים פה כבר מעל 5 חודשים ובינתיים סוגרים ופותחים וסוגרים אותנו ללא שום מתווה. הממשלה לא מדברת איתנו בזמן שאנו שומעים רק סיפורים על כסף. אנו עצמאים שמשלמים מסים במשך שנים והגיע הזמן שהממשלה תחזיר לנו."

אורי פוטשניק, בעלים של אולם קסאנדו אמר: "לקחתם לנו את המפעל חיים, וזאת למרות שאף פעם לא היינו נטל על המדינה. לקחתם לנו את הדרך היחידה שלנו להתפרנס. עד עכשיו ישבנו בשקט מכיוון שאנו לא מפרי חוק, אך הממשלה לא הותירה לנו ברירה אלא להפגין כוח, מכיוון שזאת השפה היחידה שהם מבינים. במידה ולא יימצא לנו פתרון הולם עוד היום, אנחנו נפגין בחודש הקרוב ללא הפסקה. אנחנו לא רוצים נדבות מאף אחד, רק מתווה הגון שימנע את מחיקת הענף כולו".

מחאת בעלי האולמות בירושלים. צילום: ללא קרדיט
מחאת בעלי האולמות בירושלים. צילום: ללא קרדיט

 

מחאת בעלי האולמות בירושלים. צילום: ללא קרדיט

Back to top button