לבנוןמבזקיםצבא וביטחון

מתיחות בגבול הצפון: צה"ל בכוננות מוגברת, חיזבאללה: התגובה בוא תבוא!

המתיחות בגבול הצפון נמשכת ובצה"ל תגברו את הכוחות באזור לקראת תגובה אפשרית של חיזבאללה כנקמה על מותו של פעיל הארגון, עלי כאמל מוחסן בתקיפה לפני מספר ימים בפרברי שדה התעופה בדמשק המיוחסת לישראל.

מקורות בלבנון טוענים כי תגובה של חיזבאללה ל"תוקפנות הישראלית", היא רק עניין של זמן ובוא תבוא. עם זאת בחיזבאללה אכן נחושים להגיב כפי שכבר התבטא מזכ"ל הארגון חסן נסראללה מספר פעמים על כך שכל פגיעה בפעילי חיזבאללה יגררו תגובה ישירה של פגיעה בחיילי צה"ל. עם זאת יודעים בחיזבאללה כי תגובה שבה יפגעו חיילי צה"ל תגרור את ישראל לתגובה חריפה מאוד שעלולה לדרדר אותם ואת האזור כולו להסלמה מסוכנת ובלתי רצויה לחיזבאללה ובעיקר ללבנון שנמצאת במשבר כלכלי עמוק מאוד.

נסראללה בימי הקורונה
נסראללה בימי הקורונה

היום, בראיון שהעניק סגנו של נסראללה, השייח נעים קאסם לערוץ הלבנוני אל-מיידיין אמר כי "משוואת ההרתעה מול ישראל עדיין קיימת ואין לנו כוונה לשנות זאת. איננו מעוניינים לספק מידע בעניין האירוע והאיומים של ישראל לא יובילו אותנו למקום שאיננו רוצים להיות בו. כרגע לא נספק תשובה ספציפית לגבי אופן התגובה שלנו למותו של השהיד עלי מוחסן שבוא תבוא. שישראל תחשוב מה שהיא רוצה לחשוב ושתמתין למה שיבוא, מתי שתבוא."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף השייח נעים כי חיזבאללה קיבל מסר מישראל דרך נציג האו"ם אך לא פירט. עוד ציין כי "אנו לא צופים מלחמה בחודשים הקרובים זאת לאור הבלבול הפנימי בישראל מחד ונסיגתו של טראמפ בקרב הציבור האמריקני מאידך. ציר ההתנגדות היה ונמצא עדיין בהגנה".

התקיפה בסוריה. צילום: סוכנות הידיעות הסורית "סאנא"

כתבי העיתונות של חיזבאללה הפעילים מאוד בימים האחרונים ברשתות החברתיות כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית שהארגון מנהל, פרסמו תמונה ובה מצלמה שכביכול מכוונת לישראל ובעזרתה פעיל הארגון עוקב לכאורה ומתעד את הנעשה בישראל תוך כדי הכיתוב "מוכנים בעמדה". נציין כי על אף שהתמונה כאמור פורסמה אתמול בערוץ הטוויטר של כתב חיזבאללה, מדובר בתמונה ישנה שפורסמה כבר לפני כשנה, בחודש ספטמבר 2019.

היום פרסם כתב חיזבאללה סרטון ובו תיעוד לכאורה של צלף חיזבאללה מכוון את הנשק לעבר גיפ של צהל בגבול לבנון – נדגיש כי גם זה הינו סרטון ישן שפורסם כבר בעבר.

בתוך כך, שר הביטחון, בני גנץ ביקר היום (ראשון) בפיקוד הצפון וקיים הערכת מצב, בהשתתפות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד צפון אלוף אמיר ברעם, ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, וראש אמ"ץ אלוף אהרון חליווה.

השר גנץ אמר בתום הערכת המצב: "הגעתי לבחון מקרוב את ההיערכות של צה"ל נוכח המתיחות. התרשמתי מאוד מעומק הניתוח, ומאופן ההיערכות של כוחות צה"ל שפועלים בכלל המרחב של פיקוד הצפון. אין למדינת ישראל אינטרסים בסוריה או בלבנון, להוציא אינטרסים ביטחוניים, ואנחנו נמשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלנו שמקפלים בתוכם בעיקר את סוגיית אי ההתבססות האיראנית, אי העברת נשק מתקדם ומניעת התבססות כושר הדיוק בכל מקום במרחב, בין שהוא בסוריה ובין שהוא בלבנון."

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

גנץ הדגיש כי "המצב בלבנון ובסוריה הוא מצב לא טוב, לא מבחינה כלכלית, לא מבחינת הקורונה, לא מבחינת התשתיות שלהם, אני מזכיר גם ללבנון וגם לסוריה שהן אחראיות על מה שקורה בשטחן ומשטחן. מדינת ישראל תדרוש את האחריות הזו. אנחנו לא מחפשים לבצע הסלמות מיותרות, אבל מי שיבחן אותנו – יפגוש יכולת פעולה מאוד גבוהה ואני מקווה שלא יהיה לנו צורך לעשות בה שימוש".

Back to top button