חדשות הארץ

תבוטל ההפחתה בדמי האבטלה ללומדים בהכשרות מקצועיות

שר האוצר ישראל כ"ץ וח"כ אתי חוה עטיה החליטו היום (שני) לבטל את ההפחתה בגובה 30% מדמי האבטלה למובטלים או לשוהים בחל״ת הלומדים בהכשרות המקצועיות. זאת במטרה לעודד יציאתם של עובדים או מובטלים להכשרה מקצועית, או הסבה מקצועית ולסייע להם לשוב לשוק התעסוקה למשך תקופת הקורונה.
בנוסף הוחלט כי ייבחן מתן תמריץ מיוחד למעסיקים שיכשירו עובדים הנמצאים בחל״ת לתחומי פעילות מועדפים בעלי תרומה גבוהה לפריון ולצמיחת המשק. התיקון ישולב היום במסגרת הצעת חוק התכנית לסיוע כלכלי לקורונה (רשת בטחון) שנידונה היום בועדת הכספים .

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר: "במסגרת רשת הביטחון הכלכלית להתמודדות עם הקורונה ולצד המרצת המשק, כפי שהבטחתי, אנו לא משאירים אף אחד מאחור. סיכמתי עם ח"כ אתי חוה עטיה כי תבוטל ההפחתה בגובה 30% למובטלים או לשוהים בחל״ת, המשתתפים בהכשרה מקצועית. בנוסף, אני בוחן מתן תמריץ מיוחד למעסיקים שיכשירו עובדים שנמצאים בחל״ת לתחומי פעילות מועדפים שיש להם תרומה גבוהה לפריון ולצמיחת המשק."

חברת הכנסת אתי חוה עטיה אמרה: "בשורה טובה ומעודדת למאות אלפי מובטלים שמעתה יוכלו להשתתף בהכשרה מקצועית ולקבל דמי אבטלה מלאים. ההשלמה ל-100% דמי אבטלה מהווה גם תמריץ לעבור הסבה, או הכשרה מקצועית ותעניק למובטלים את הזכות למינימום מחייה בכבוד. תודה לשר האוצר ישראל כ"ץ שאימץ ואישר את היוזמה שהעליתי. השר כ"ץ ביטל את העוול רב השנים, מגלה רגישות חברתית, אכפתיות ומטפל במשבר הכלכלי בצורה מעוררת התפעלות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button