דרושיםמבזקיםסי וי.פול - CV POOL

סי וי פול: התאמת קורות החיים לחיפוש עבודה בתקופת הקורונה

המשבר הנוכחי בשוק התעסוקה בו רבים נותרו ללא עבודה או הוצאו לחל"ת, יצר עבור עובדים ומנהלים שאיבדו את מקום עבודתם מציאות מורכבת, בה הם נאלצים להיאבק על כל מקום עבודה ומשרה שמתפנים.
בהמשך לכתבה הקודמת שלנו על עבודה בתחום המכירות בתקופת הקורונה פנו אלינו בנושא מחפשי העבודה שהסבירו שהם פועלים ללא הרף באתר סי וי פול למציאת מקום עבודה כמו גם באתרים ייעודיים, ברשתות החברתיות, בעזרת מכרים, על ידי פנייה ישירה לחברות וארגונים ובכל דרך אפשרית העשויה לסייע בחזרה למעגל העבודה בהקדם האפשרי.
הם ממהרים להגיש את מועמדותם לכל משרה פנויה הנמצאת רלוונטית מבחינתם תוך פשרות רבות על סוג התפקיד, מעמד, מיקום, תנאים ושכר. על אף שרבים מפגינים מוטיבציה רבה למציאת מקום עבודה ומשקיעים זמן רב ואנרגיה בפעילות זו, יש לזכור כי הגשת מועמדות ושליחת קורות חיים בשיטת "שגר ושכח" לכל משרה פנויה אינה בהכרח אפקטיבית.

צוות יועצי הגיוס של סי וי פול מדגיש כי בעת חיפוש העבודה בתקופה זו יש להיערך טרם שליחת קורות החיים ולשים לב למספר דגשים:

עריכת קורות החיים – עברו על קורות החיים שלכם טרם שליחתם וערכו אותם כך שיהיה מעודכנים. כמו כן, במידה ואתם מגישים מועמדות לתפקידים ומשרות השונים מאלו בהם הועסקתם בתקופה האחרונה, מומלץ להדגיש את הכישורים המתאימים לתפקידים אלו בנפרד הפנייה עצמה (בגוף המייל אליו מצרפים את קורות החיים).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מיקוד בחיפוש העבודה – מומלץ להחליט מראש על סוג המשרות אליהן אתם מעוניינים ולהשקיע את זמנכם ביעילות על מנת להגדיל את סיכוייכם להניב תוצאות מהתהליך. נסו להימנע משליחת קורות חיים למשרות שאינן רלוונטיות מבחינתכם או שאינכם מתאימים לדרישותיהן שכן לרוב זהו בזבוז זמן יקר לשווא.

היערכות לקראת יצירת הקשר – מומלץ לשמור את תיאור המשרות אליהם אתם מגישים קורות חיים במידה ומדובר בתפקיד עם דרישות ייחודיות. היערכו לקראת יצירת קשר מצד המעסיק. זכרו שישנם כיום מועמדים רבים על כל משרה כך שאם המעסיק ייצור עמכם קשר ניתן להסיק שנמצאתם בעיניו עדיפים על מועמדים אחרים. יש לנצל זאת ולהיערך מראש לקראת ראיון טלפוני שעשוי להגיע בכל רגע. זכרו כי לרוב לא תינתן הזדמנות שניה לאחר הפניה הטלפונית הראשונה מהמעסיק ועל כן עליכם להיות מוכנים לחלוטין לשיחה זו. הכינו מראש תסריט שיחה קשר בו אתם מציגים את עצמכם, מספרם על נסיונכם התעסוקתי, כישוריכם ויכולותיכם. הקפידו לענות באופן מכובד לשיחות נכנסות ממספרים שאינם מזוהים ולנהל כל שיחה עם מעסיק בצורה הולמת ומכבדת.

הפגנת רצינות כלפי משרות איכותיות – מצאתם משרה שאהבתם במיוחד? השקיעו במכתב מקדים או בתוכן המייל אליו אתם מצרפים את קורות החיים, על מנת לבדל את עצמכם ממועמדים אחרים השולחים את קורות החיים שלהם ללא מכתב נלווה. דאגו לכתוב את פנייתכם בצורה מכובדת.

נסו ליצור קשר עם החברה גם באופן ישיר – חפשו פרטי התקשרות באתר החברה וצרו קשר טלפוני או באמצעות שליחת דואר אלקטרוני לכתובת רלוונטית המפורסמת באתר. עם זאת – חשוב לא ללחוץ יותר מידי ולהפגין סבלנות בהתקשרות עם מעסיקים פוטנציאליים.זכרו שבעת יצירת הקשר הראשוני עליכם לפנות באופן מכובד והולם שכן בהתקשרות הראשונית עם המעסיק גם נוצר הרושם הראשוני העשוי להשפיע על תדמיתכם בעיני המעסיק

עריכת פרופיל ברשתות החברתיות – כיום נוהגים מעסיקים רבים ומנהלי מש"א לבדוק מידע על מועמדים גם ברשתות החברתיות. דאגו לעדכן את הפרופיל שלכם בלינקדאין ובפייסבוק. כמו כן, בהתאם לסוג התפקיד אליו אתם מועמדים, מומלץ לעיתים לסנן פרטים מסויימים כגון תמונות ופוסטים העלולים להשפיע על תפסיתכם כמתאימים בעיני המעסיק (כדוגמא – תמונות או פוסטים שאינם הולמים עלולים להקטין את הסיכוי להתקבל למשרות בכירות). לחלופין, ניתן פשוט לחסום את מי שאינם חבריכם מלראות את הפרופיל שלכם.

הכנה לראיון ביתי – בשל המציאות המורכבת, נוהגים מעסיקים רבים לבצע ראיונות טלפוניים ואף ראיונות מצולמים. יש להיערך לראיונות אלו ולהכין בבית סביבה שקטה והולמת, בה תוכלו להתראיין ללא הסחות דעת וללא הפרעות. יש להתכונן לראיון מסוג זה כמו לכל ראיון אחר – להכין את עצמכם לספר על יכולותיכם, ניסיונכם וכישוריכם, להתכונן לשאלות נפוצות הנוגעות למידת התאמתכם לתפקיד וכמו כן, לדאוג לקרוא על החברה או הארגון אליהם אתם מתראיינים ולעבור שוב על דרישות התפקיד אליו אתם מועמדים. בראיונות אלו יש להפגין את אותה מידת רצינות הנדרשת בכל ראיון עבודה רגיל.

למאמרים נוספים שלנו באתר לחצו כאן

לסיכום – חיפוש העבודה בתקופה זו אינו פשוט כלל וחשוב לייעל את תהליך החיפוש ככל הניתן, להפגין רצינות רבה הן בתהליך החיפוש עצמו והן מול המעסיק הפוטנציאלי וחשוב מכל – לא להתייאש, להתמיד ולהיות עקביים בתהליך ולהתאזר בסבלנות.
בהצלחה מצוות סי וי פול!

קרדיט: freepik

*נכתב על ידי צוות סי וי פול מאגרי בידע בע"מ.
*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים.
*צוות סי וי פול שמח לעזור אבל חשוב לזכור שהאמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי ויש להתייעץ באיש מקצוע.

Back to top button