צבא וביטחון

משה קרת, מאבות התעשייה הביטחונית הישראלית, הלך לעולמו

משה קרת, מאבות התעשייה הביטחונית הישראלית ובן הדור המייסד של התעשייה האווירית הלך אתמול (שני) לעולמו. קרת כיהן כמנכ"ל התעשייה האווירית בין השנים 1985-2006 לאחר שורת תפקידים בכירים בארגון ועשייה של מעל 50 שנים. תחת ניהולו של קרת הפכה התעשייה האווירית לחברת אירו-ספייס בינלאומית יחד עם הישגים טכנולוגיים, ניהוליים ועסקיים למען ביטחון מדינת ישראל וכלכלתה.

בין עשרות הישגיו של קרת לאורך השנים נמנה פיתוח אינספור תחומי פעילות חדשים לתעשייה האווירית והפיכתה של החברה לאחד היצואנים הגדולים במשק. בתקופתו כמנכ"ל החברה גדל יצוא מוצריה השונים של התעשייה האווירית: מטוסים צבאיים, מטוסי מנהלים, מטוסי משימה למודיעין, מל"טים, מכ"מים מסוגים שונים, לווייני תצפית, תחזוקה והסבת מטוסי נוסעים למטוסי מטען ללקוחות זרים ברחבי העולם.

צילום: התעשייה האווירית.

במהלך השנים זכה קרת לפרסים ולאותות הערכה והוקרה, בארץ ובחו"ל, על פעילותו רבת השנים: פרס בטחון ישראל ופרס קפלן, על חלקו בפיתוח וייצור מטוס ה"כפיר", פרס התאחדות התעשיינים על תרומתו להתאוששות המפעל לאחר סגירת ה"לביא", תואר ד"ר לשם כבוד מטעם הטכניון. עיטורי כבוד והערכה מצד החשובים והמובילים של עיתוני תעשיית האירו-ספייס בארה"ב ובאירופה. לצדם זכה קרת באינספור תעודות כבוד מלקוחות החברה ברחבי העולם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל התעשייה האווירית, נמרוד שפר אמר: "מדינת ישראל והתעשייה האווירית איבדו הלילה את אחד מטובי בניה, שהקדיש עשרות שנים לטובת המדינה, התעשייה הישראלית כולה והתעשייה האווירית בפרט. קרת, איש חזון, הוביל את החברה להישגים עסקיים, טכנולוגיים וכלכליים יוצאי דופן תוך אמונה ביכולתה של התעשייה האווירית לפרוץ גבולות כל פעם מחדש. הנהלת התעשייה האווירית ועובדיה, חבים לקרת תודה עמוקה על מסירותו, נחישותו ופועלו רב ההישגים לטובת החברה. יהי זכרו ברוך".

צילום: התעשייה האווירית.

Back to top button