ג'וב נינג'הדרושיםמבזקים

דעה: על הקורונה וההשפעה שלה על החיילים המשוחררים

הנפגעים המשמעותיים ביותר ממגפת הקורונה בשוק התעסוקה הם ללא ספק החיילים המשוחררים. אלו לא צברו מספיק חודשי עבודה על מנת להיות זכאים לדמי אבטלה ולכן לא רק שהם אינם עובדים, גם אינם מקבלים תשלום עבור הזמן הזה מהמדינה.

בניגוד לרוב המשק שהוצא לחל"ת, החיילים המשוחררים שהיו מועסקים מדווחים על אחוז פיטורים גבוה יותר מאחוז הוצאה לחופשה ללא תשלום. לא ברור מה הסיבה שמעסיקים בוחרים לוותר על עובדים אלו בקלות הזאת אבל סביר להניח שזה נובע מהעובדה שהם העובדים החדשים ביותר בחברות ולכן הם הראשונים שעליהם מוותרים בקיצוצים במהלך הקורונה ולאחריה. העסקים שבמשבר קשה מאוד מתקשים להחזיק את כל העובדים גם לאחר שניתנו הקלות וניתן לפתוח את רוב העסקים במשק ודילול העובדים שמבצעים בדרך כלל בא על חשבון העובדים הצעירים ביותר.

מעבר לגל הפיטורין הנרחב בקרב חיילים משוחררים, בעיה נוספת היא שרוב המשרות שבדרך כלל היו מוצעות לקהל היעד מוקפאות כעת. כשבדקנו אצלנו בג'וב נינג'ה את המשרות שפתוחות כרגע בתחום גילינו שכ-80% מהן מוקפאות בגלל הקורונה. המשרות שהיו נפוצות במיוחד, מכירות ושירות לקוחות וכל תחום המסעדנות כמעט ואינם מגייסים כרגע כלל ולחיילים משוחררים אין הרבה משרות לבחור מהן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תחומים שצוות ג'וב נינג'ה מצא שכן מוצעים כרגע עבור חיילים משוחררים הם כל תחום התעשייה והמפעלים, שממשיך לגייס עדיין ומחפש לצרף אנשי צוות צעירים. רוב המשרות של תחום זה נחשבות משרות לעבודה מועדפת. משרות רבות בתחום השליחויות מוצעות לבעלי רישיון נהיגה על אופנוע. גם תחום הקמעונאות צמא כרגע לעובדים חדשים ומחפש לגייס מלקטים.

קרדיט: canva

היצע המשרות המצומצם של משרות ללא ניסיון, איתו מתמודדים החיילים המשוחררים, קטן עוד יותר לאחר משבר הקורונה. מאחר ומדובר על משרות ללא ניסיון קודם או לימודים בתחום, אין הרבה תחומים שקל להשתלב בהם. הצרה הזאת שחיילים משוחררים מתמודדים איתה במהלך היום יום מוקצנת עוד יותר במהלך ימי הקורונה ובתקופה זאת.

אחת היוזמות שהמדינה אישרה כדי לפתור את הבעיה הזאת היא מימוש חלק מהפיקדון לטובת מי שמתקשה בימי משבר הקורונה. חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי יוכלו לממש 3500 או 5300 שקלים מהפקדון שלהם דרך הגשת בקשה מיוחדת באתר של האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון. המתווה הזה כבר אושר על ידי המשלה וצריך להיכנס לתוקף בשבועות הקרובים. הפתרון הזה, בעיניי, פתרון פלסטר לבעיה עמוקה הרבה יותר. למשוחרר טרי שאיבד את עבודתו ואינו מועסק כבר כמה חודשים לא באמת יעזרו הכספים הללו. לדעתי אין סיבה שלא יהיה זכאי לקצבאות להם זכאי כל אדם אחר.

בכל מקרה שהוא, בתור מישהי שמתעסקת מבוקר ועד ליל בתחום משאבי האנוש וגיוס העובדים חשוב לי להגיד שאני כן רואה מגמה אופטימית של שוק מתאושש. אומנם המשק הישראלי מתאושש מעט לאט, בגלל ההתקנות שבעלי העסקים צריכים לעמוד בהם, אבל עדיין יש מגמה חיובית. אם במהלך חודש שעבר ראינו בג'וב נינג'ה 15 משרות בלבד לחיילים משוחררים, היום כבר יש פתוחות 70 משרות שמיועדות לחיילים משוחררים. נכון, העלייה איטית יחסית. אבל עדיין, מעודדת.

קרדיט: canva

נשמח לעזור בחיפוש עבודה חינם וללא התחייבות – חפשו בגוגל ג'וב נינג'ה.
בהצלחה!
דניאל ביטון
ניהול מחלקת מדיה ודיגיטל, ג'וב נינג'ה.

*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים.
*צוות ג'וב נינג'ה שמח לעזור אבל חשוב לזכור שהאמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי ויש להתייעץ באיש מקצוע.

Back to top button