חדשות הארץ

המשטרה מבהירה לקראת ההפגנה בתל אביב: לא נאפשר קיום תהלוכה

משטרת ישראל הודיעה לפני זמן קצר (שבת) כי סיימה את היערכותה לקראת המחאה המתוכננת להתקיים במוצאי השבת בפארק צ'ארלס קלור בתל אביב.

מאות שוטרים יהיו ערוכים, במספר מעגלי אבטחה, כשהמשימה שהוגדרה: אבטחת המשתתפים, שמירה על הסדר הציבורי והזרמת התנועה.

המשטרה הדגישה כי תאפשר לכל מי שחפץ בכך להשתתף ולממש את זכות המחאה, אך הבהירה כי לצד מימוש זכות המחאה, השוטרים אחראים לאבטח את המשתתפים, לשמור על הסדר הציבורי ולוודא עמידה בתנאי תקנות שעת חירום לעניין מניעת התפשטות נגיף הקורונה והכל תוך מזעור הפגיעה בשגרת חיי התושבים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המשטרה, ביחד עם מארגני המחאה קיימו מראש תיאום ציפיות והסדירו את תנאי המחאה כך שישמר הסדר הציבורי ותתקיים הקפדה על התנאים הנדרשים בדגש לאיום נגיף הקורונה.

המשטרה מבהירה כי לא תאפשר קיום תהלוכה, זאת משלא הוגשה בקשה לקיומה של תהלוכה ולא נעשה כל תיאום בעניין זה עם המשטרה. על כן, תהלוכה שכזו, ככל שתתהווה, תהיה בלתי חוקית והאחריות הנה על מארגני המחאה.

במשטרה מציינים כי קיומה של תהלוכה בלתי מתואמת, מסכנת את שלומו ובריאותו של הציבור, חושפת את הציבור לסכנות ומייצרת אתגרים של סוגיות אבטחה, סדר ציבורי ומשמעויות של שלום הציבור כמו גם בריאותו בכל הנוגע לנגיף הקורונה. ככל שתובא בפני המשטרה בקשה לקיום תהלוכה היא תיבחן לגופו של עניין.

לסיכום אמרו במשטרה: "לאור אירועי המחאות בשבועות האחרונים שהתקיימו בתל אביב ובירושלים אנו מצפים וקוראים למשתתפי האירוע להישמע להנחיות המשטרה, לעמוד בתנאי המחאה כפי שתואם מראש ולשמור על הסדר הציבורי ושלטון החוק. המשטרה נערכה בכוחות גדולים כדי לאפשר את המחאה ולאפשר לכל המשתתפים להביע את כאבם ולהשמיע את קולם. בד בבד, המשטרה לא תאפשר מצב של התפרעות, פגיעה בשוטרים, פגיעה ברכוש ואנרכיה משולחת רסן."

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button