משפטי/פלילי

כתב אישום נגד 9 חשודים בגין עבירות של ארגון וניהול הימורים

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כתב אישום חמור נגד 9 נאשמים, בעבירות של ארגון וניהול הימורים, הלבנת הון ועבירות מס. כתב האישום מגולל מסכת עובדתית רחבה של ארגון הימורים שפעל באמצעות אתרי הימורים שונים ברשת האינטרנט בין השנים 2012 – 2017. במסגרת כתב האישום, הגישה המדינה בקשת חילוט הכוללת רכוש אסור בשווי מיליוני ש"ח, בהתאם לחוק איסור הלבנת הון.

על פי כתב האישום, בראש ארגון ההימורים עמד דודי קחלון יחד עם 7 נאשמים נוספים (יוני בן חיים, קובי מנשה, בן אלון, משה גבאי ("הגדול"), משה גבאי ("הקטן"), שימי אזן ודניאל אדרי), יחד עם העבריין יעקב שמעון ("עקא") וא"א (עד המדינה בתיק 1131, המתנהל בימים אלו בבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד העבריין מוטי חסין ואחרים). ארגון ההימורים גלגל בתקופת פעילותו עשרות מיליוני ש"ח, והפיק לחברי הארגון רווחים של עד מאות אלפי ש"ח בשבוע. על מנת להסתיר פעילות זו, פעלו הנאשמים בדרכים מתוחכמות להסוואת חברי הארגון, כשהשתמשו בשמות קוד שונים ("משקפיים", "כיפה" ועוד) כאשר חלוקת הרווחים נעשית בחדרים שנשכרו בבתי מלון שונים בהתראה קצרה לחברי הארגון. כמו כן, על מנת להסוות את כספי ההימורים, השתמשו בצ'יינג'ים שונים באמצעות אנשי קש. בביתם של חלק מהנאשמים נמצאו סכומי כסף מזומן בערך של מיליוני ש"ח, במקומות ובמטבעות שונים.

מכתב האישום עולה כי ראש הארגון – דודי קחלון – הסתיר מאות אלפי ש"ח, מכספי ההימורים, בכך שרכש רכב יוקרה מסוג פורשה, אך לא רשם אותה על שמו, על מנת להסתיר את רווחי ארגון ההימורים שבניהולו. אחד הנאשמים (משה בכר), היה הבעלים של צ'יינג' בשם "אקסקש בע"מ", דרכו הולבנו כספי ההימורים בהיקף של למעלה 16 מיליון ש"ח. בכר מואשם בכך שסיפק שירותי מטבע שונים תוך הסתרת זהותם של הגורמים המעורבים, ונמנע מדיווח כדין על העברות כספים, שנעשו ללא זיהוי מלא של מקבלי השירות. בנוסף הואשמו הנאשמים בעבירות מס שונות בכך שלא דיווחו על רווחיהם העצומים למס הכנסה ולא שילמו על כך מס כדין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התיק נחקר על ידי כוח המשימה המיוחד למאבק בהימורים באינטרנט, היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) יחד עם היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433.

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button