חדשות הארץ

עמית אדרי נכנס לתפקיד מנכ"ל משרד החינוך

בטקס חילופי המנכ"לים שהתקיים היום (ראשון) במשרד החינוך אמר שר החינוך, יואב גלנט: ״אני מודה ומעריך את פועלו של שמואל אבואב למען חינוך ילדי ישראל, מסירותו לתפקיד ניכרת בכל תחומי העשייה במשרד החינוך. אני מאחל לו דרך צלחה בהמשך ומקווה שיוסיף לפעול במישור הציבורי לרווחת כלל תושבי ישראל.

האתגרים הניצבים בפני משרד החינוך בהתמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה יחד עם אילוצי ארגון ותקציב הם מהגדולים שידעה מערכת החינוך במדינת ישראל אי פעם. אני שמח שבעת המורכבת הזאת נכנס לתפקיד מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי, שיכולותיו הניהוליות והארגוניות הן מהמצוינות שפגשתי בכל שנותיי בצה״ל ובשירות הציבורי. אני משוכנע שיכולותיו לפעול בשיתוף פעולה עם האנשים המצוינים, המוכשרים והמסורים במערכת החינוך – החל מהגננות והמורים ועד לבכירי המשרד – תסייע לכולנו להפעיל את מערכת החינוך בצורה מיטבית ובהמשך להביא את השינויים החיוניים בתחום הפדגוגי״.

סגן שר החינוך, הרב מאיר פרוש: "התכנסנו כאן היום כדי לברך את המנכ"ל היוצא מר שמואל אבואב, ולקבל בברכה את המנכ"ל הנכנס מר עמית אדרי. שמואל, הוא אדם משכמו ומעלה, מנהל בתבונה עם עומק וידע, פטריוט אמיתי, שליח ציבור במלוא מובן המילה, איש יודע ספר, הגות ועומק גם ביהדות, וגם במדינה, ובהיררכיה של השלטון. אני הרבה שנים בעולם העשייה הציבורית ואני יכול לומר שמדובר באחד מהמנכ"לים המקצועיים והמסורים שיש, ניתן היה לראות אותו הראשון שמגיע למשרד וגם האחרון שיוצא ממנו, עליו אפשר לומר שהוא עושה ממש לילות כימים עבור כלל ילדי ישראל. הוא הוביל רפורמות ושמר על שקט תעשייתי ומנהיגותי במשרד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף סגן השר, "עמית אדרי, אתה נכנס כעת לתפקידך כמנכ"ל המשרד, בזמן מאתגר מאוד, לקראת פתיחת שנת הלימודים, כאשר נגיף הקורונה מרחף ברקע. התפקיד שלך יהיה עוגן משמעותי במדינה בחודשים הקרובים. מההיכרות הקצרה שלי איתך, אני למד על איש חד, שמבין דבר מתוך דבר, לומד מהר ואיש ביצוע מעולה, גם העבר והניסיון שלך כאיש צבא וכאיש שליווה את שר החינוך בתפקידים משמעותיים, מלמד על כך. אני מצפה לעבוד אתך בשיתוף פעולה. אני בטוח שאתה תמשיך להוביל את המשרד קדימה, עבור כלל ילדי ישראל."

מנכ"ל משרד החינוך הנכנס, עמית אדרי אמר: "כולנו שומעים ורואים בימים אלה את מראות וקולות המחלוקת שבתוך החברה. היום יותר מתמיד, למערכת החינוך יש מקום חשוב בהובלת סדר יום של שותפות, אחדות, סובלנות וערבות הדדית. לצד זה, במהלך השנה הקרובה נפעל לפתיחתה הסדירה של שנת הלימודים, להובלת המערכת בביטחון לאורך השנה, ובהמשך הדרך, נניח בה תשתיות ניהוליות וחינוכיות שיהוו עוגן לשנים הבאות. כדי להבטיח שנת לימודים סדירה, נקצה תוספת של כארבעה מיליארד ₪. התקציב ייתן מענה ללמידה מרחוק, לרכישת אמצעי קצה ולפיתוח תוכן. בנוסף, הדבר יסייע בהרחבת כח האדם, ברכישת אמצעי מיגון והיגיינה ובמתן מענים לאוכלוסיות מיוחדות."

"בנוסף, נשים דגש מיוחד על קידום תלמידות במקצועות מדעיים כדי שנראה שיעור גבוה יותר של חוקרות בעולם המדע, ומנהלות בעולם ההיי טק. אני מאמין גדול בקידומן של נשים. הן כח אדיר ומשמעותי, בכל תחום ובכל מקום. לאור זאת, נפעל להגדיל את שיעור התלמידות במסלולים המוגברים של מקצועות המדעיים, בהם: פיזיקה, מדעי המחשב, הנדסת תוכנה ובמקצועות מדעיים חשובים אחרים". סיכם אדרי

צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

Back to top button