בריאות

בת 88 סבלה מסחרחורות, בבית החולים התגלה גידול נדיר על הלב

טימומה – גידול נדיר בגודל של 13 ס"מ! התגלה על הלב והריאה של מטופלת בת 88. הגידול הוסר בהצלחה בניתוח מורכב אותו ביצע צוות כירורגיית חזה וניתוחי ריאות, במרכז הרפואי פדה-פוריה ובראשו ד"ר רוני בן אבי.

שרה ויצמן (88) מקיבוץ גינוסר, הגיעה למרכז הרפואי פדה-פוריה לאחר שחשה סחרחורות וסבלה מפרפור בלב. בצילום סי.טי שבוצע התגלה גידול נדיר על הלב. "היו לי סחרחורות, בחילות והרגשתי לא טוב, אושפזתי בפוריה ואז התברר לי שיש לי גידול …".

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

ד"ר רוני בן אבי, מנהל יחידת כירורגיית חזה וניתוחי ריאות, ציין, "בצילום חזה ראינו ממצא מעל צל הלב. בהמשך ביצענו בדיקת סי.טי ובה התגלה גידול שגודלו 13 ס"מ אשר לחץ על הלב. הגוש הגדול, אובחן כטימומה זהו גידול נדיר ומיוחד ששכיחותו בישראל גבוהה בהשוואה למדינות אחרות, מסיבות שלא ידועות ".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שרה נותחה ביום ראשון 26.7.20, בניתוח המורכב שארך כארבע שעות הסירו הרופאים: ד"ר בן אבי, פרופ' אלון ילין שהוא מומחה בעל שם עולמי בתחום הטימומה וד"ר אבו עוואד, את הגידול . "בניתוח המורכב פתחנו את בית החזה והסרנו את הגידול מהלב והריאה תוך כריתה של חלק מקרום הלב וחלק מקרום הריאה".

כזכור, יחידת כירורגיית חזה וניתוחי ריאה שהוקמה לפני כשנה במסגרת המערך הקרדיווסקולארי של המרכז הרפואי, היא היחידה בכל אזור הצפון. ד"ר רוני בן אבי העומד בראש היחידה התמחה בניתוחי חזה ולאחר מכן המשיך התמחות בניתוחי לב במרכז הרפואי שיבא, בתל השומר. בהמשך הוא עבר השתלמות של שנתיים בניתוחי חזה ולב באוניברסיטת מקמסטר שבקנדה.

ארבעה ימים לאחר הניתוח שרה שוחררה לביתה , "אני מרגישה טוב, שמחה שהחלטתי ללכת לניתוח ושמחה שעברנו את זה יפה ואני יכולה לחזור לשגרת חיי. הטיפול פה היה מאד מקצועי ונהדר, הרגשתי שאני בידיים טובות".

צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

Back to top button