פוליטי / מדיני

הרפורמה החדשה בקנאביס הרפואי: כוונה להפחית עד 50% מהמחיר

בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות שהתכנסה הבוקר (רביעי) הוצגו שינויים משמעותיים ברפורמת הקנביס הרפואי שיטיבו עם ציבור המטופלים בהיבט הכלכלי והבירוקרטי. בין השינויים, שיביאו להפחתה משמעותית במחיר הקנביס הרפואי בעד 50%: מעבר מרישיון למרשם, דרישה לסל תקציב ייעודי ממשרד האוצר, שיווק ישיר שלא באמצעות בתי המרקחת, הוצאת ה-CBD מפקודת הסמים המסוכנים, שקיפות מרכיבי המוצר למטופלים ועוד.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "עד לכניסתי למשרד הבריאות היו לי שתי הזדמנויות להיחשף לנושא: הראשונה הייתה לפני 10 שנים. כשהייתי שר ההסברה והתפוצות הציעו לי לקחת עיתונאים זרים למקום שמייצרים ומגדלים תרופות. היתה הצלחה גדולה וישראל קיבלה הרבה מאוד שבחים בעולם. הפעם השנייה הייתה הרבה יותר עצובה. כשאשתי המנוחה, טניה, הייתה בחודשיה האחרונים והכאבים היו קשים הרופא הציע לה שימוש. אני עד שזה עזר לה. לא יודע אם היו אפקטים רפואיים או לא, אבל מבחינת הכאבים זה בהחלט עזר לה וכבר אז חשבתי שצריך לעשות סדר, כי לא לכולם היה קל לקבל את האישור לשימוש בקנאביס רפואי. עם הגעתי למשרד הבריאות קיבלתי המון פניות מהמטופלים על המחירים והבלגן. היה לי נהיר שצריך לתת טיפול מקצועי ומהיר ושעם הקורונה לא אצליח להגיע לזה לבד בשנה הקרובה. לכן ביקשתי מסגני יואב קיש לרכז את כל הטיפול בנושא ולטפל בנושא כמה שיותר מהר עם גורמי משרד הבריאות ומחוץ למשרד. זאת הזדמנות להודות לסגן השר שהקדיש לכך את הזמן והמאמץ. ביקשתי מיואב לראות איך ניתן לחסוך את התקציב הדל שיש בלאו הכי לאנשים הזקוקים לכך, ולראות גם באופן כללי מה הצליח ומה לא ברפורמה. כעת אנחנו מציגים את עיקרי התכנית".

סגן שר הבריאות חבר הכנסת יואב קיש אמר: "המשימה הראשונה שהשר הטיל עליי עם כניסתי לתפקיד היא טיפול ברפורמת הקנאביס הרפואי. ראיתי כמה זה חשוב לשר ואני רואה את המשימה כזכות הגדולה ומודה על התמיכה ועל הגיבוי של השר. אין איש שיכול להישאר אדיש למציאות הקשה שבה חיים המטופלים. לצערנו כפי שפורסם הנושא המוביל בתלונות הציבור הוא הקנאביס הרפואי. הובלנו פה שורת צעדים שתקל באופן משמעותי בהיבט הכלכלי ובמקביל אנחנו מסירים את הסבל הבירוקרטי שממנו המטופלים סובלים סבל רב. גאה ושמח להציג היום בוועדת הכלכלה, העבודה והבריאות את הצעדים שיתקנו את העוולות שנוצרו בשל הרפורמה החדשה ויטיבו עם ציבור המטופלים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
קנאביס רפואי. צילום: pixabay

Back to top button