חדשות הארץ

יוסי דגן: יש דבר אחד שבגללו נתניהו נבחר שלוש פעמים בשנה האחרונה

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מגיב היום (רביעי) לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שאמר כי החלת הריבונות לא תלויה בישראל אלא בוושינגטון.

דגן אמר כי ממשלת ישראל ידעה מאז ומעולם להחיל ריבונות כשהיא המחליטה הבלעדית, דגן ציין את החלת הריבונות במזרח ירושלים וברמת הגולן. "אני לא רוצה שנגיע למצב במחנה הלאומי שיגידו שראש הממשלה מרח אותנו, שראש הממשלה עבד עלינו" דגן ציין כי ראש הממשלה נבחר שלוש פעמים בשנה וחצי האחרונות על בסיס מצע של החלת ריבונות על מרחבי ההתיישבות ביהודה שומרון ובקעת הירדן, "העם נתן לו את המנדט להחיל ריבונות לא פעם אחת, לא פעמיים אלא שלוש פעמים, נתניהו צריך וחייב להחיל ריבונות על בסיס ההבטחות שלו לציבור ולא על בסיס ההחלטות שמתקבלות אלפי קילומטרים."

דגן המשיך ואמר כי מדובר בהזדמנות שספק אם תחזור על עצמה "אנחנו נמצאים עכשיו בתקופה שיכולה לשכתב את ההיסטוריה ולהציב את נתניהו כמנהיג שהחיל ריבונות על שטחים שעליהם דרכו אבותינו, דרך אתרי היהדות והקודש שפזורים ביהודה שומרון ובקעת הירדם מדרומה ועד צפונה, אסור לנו לפספס את ההזדמנות הזו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"מדינת ישראל מעולם לא התקפלה בפני ארה"ב, ראש הממשלה לוי אשכול החיל ריבונות על ירושלים המשוחררת נגד עמדת ממשל ארה"ב וראש הממשלה מנחם בגין החיל ריבונות על רמת הגולן באותו אופן. אני קורא לראש הממשלה לנהוג באומץ ולהחיל ריבונות כבר עכשיו."

ראש המועצה האזורית שומרון פועל מזה שנים לקידום הריבונות ביו"ש. ערב ההכרזה על תוכנית טראמפ יצא דגן לוושינגטון ושוחח עם ראש הממשלה בבית הלבן בדרישה שהממשלה לא תכיר במדינה פלסטינית כחלק מהתוכנית. וכי לא יושארו ישובים מבודדים. דגן מוביל יחד עם ראשי הרשויות ביו"ש את המאבק להחלת ריבונות כבר עכשיו מבלי לחכות לאישור ממשל ארה"ב כפי שעשו בגין ואשכול עם רמת הגולן ומזרח ירושלים.

צילום: לשכת ראש הממשלה

תגובה אחת

  1. פשוט חבל על הדברים שלך הוא יבחר שוב בלי הריבונות . כן גנץ יעשה לך מתי שהוא מחווה

Back to top button