חדשות הארץ

הנשיא ריבלין: לא להשאיר מאחור את הזקוקים לדחיפה קדימה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום (חמישי) בבית הספר "ראשית" בקריית מנחם בירושלים, הלוקח חלק בתכנית 360- תכנית לאומית לילדים ולנוער בסיכון, הפועלת ב-185 רשויות מקומיות בהובלת משרד העבודה ובשיתוף משרדי החינוך, הבריאות, הקליטה ובטחון הפנים, וכן ג׳וינט ישראל ומרכז השלטון המקומי. בתכנית נעזרים למעלה משישים אלף ילדים מגיל לידה ועד גיל 18.

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

במהלך הביקור קיבל הנשיא סקירה נרחבת על התכנית ופועלה מפי מנהל התכנית הארצית, אחיה קמארה. בשיחה השתתפו גם מנר ג'נג'ר, אחות ראשית בטיפת חלב שועפאט, עדי אלקייס – מנהלת התכנית בירושלים, מסאנש מלדה, בוגרת בי"ס "ראשית" ותמי בן שלום, מנהלת בית הספר.

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

בבית הספר פועלות מספר תכניות בשיתוף 360, בהן גם החממה בה נערך המפגש. את החממה של בי"ס מפעילים בני נוער משכונת קרית מנחם שלוקחים חלק בתכנית 360. בני הנוער מטפלים בצמחיה, עוברים הכשרות בנושאי גינון וחקלאות, ועוסקים בטיפוחה. בסוף אוגוסט יאלצו ראשי התכנית לסיים את פעילותה, לאחר מספר קיצוצים ועיכובים בהעברת הכסף חסרים לתכנית כ- 38 מיליון שקלים כדי לאפשר את המשך הפעלתה עד סיום שנת 2020. אם לא יעבור הכסף 185 רשויות לא יוכלו להמשיך פעילות בסוף החודש הזה ותופסק הפעילות ב- 1,100 מסגרות עבור 60 אלף ילדים מגיל לידה עד 18 והמפעילים את התכניות יישארו ללא עבודה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

"חברה נמדדת לפני הכל ביחס שלה אל חסרי הישע שבה", אמר הנשיא בפתח דבריו והדגיש: "זה מבחננו כחברה אנושית. פעמים רבות חשבה החברה כי המוחלשים והחלשים בה יאלצו להישאר מאחור כי זוהי גזרת גורל. אני מאוד גאה בכך שמדינת ישראל מכירה בכך שמבחננו כחברת מופת מתקיים לפני הכל בטיפול שלנו במי שלא זכה להזדמנות שווה להשכלה, להצלחה".

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

"אני קורא מכאן לממשלת ישראל, גם בימים הקשים האלה שפוקדים את העולם כולו, לא להשאיר מאחור את הזקוקים לדחיפה קדימה. זוהי החובה שלנו כחברה- עלינו להציב מסגרות שכאלה בראש סדר העדיפויות התקציבי שלנו. גם בימים האלה של אתגר תקציבי, אנו חייבים להעמיד בראש תכניות כמו 360. אני מקווה כי האוצר יעמיד את הפרוייקט ודומיו בראש סדר העדיפויות שלנו ואני כאן כדי לחזק אתכם ולהודות לכם על פועלכם."

Back to top button