פוליטי / מדיני

שרי האוצר והכלכלה סיכמו על תכנית לעידוד תעסוקה בענפי התעשייה

שר האוצר, ישראל כ"ץ ושר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, סיכמו היום (שני) על תכנית לעידוד השקעות ותעסוקה בענפי התעשייה על רקע משבר הקורונה.

התכנית גובשה על-ידי משרדי האוצר והכלכלה והתעשייה בשיח עם התאחדות התעשיינים וכוללת סיוע בהיקף של 1.1 מיליארד שקל לעידוד תעסוקה וביצוע השקעות בתעשייה ובענף ההייטק. במטרה לחזק את ענף התעשייה על רקע משבר הקורונה, גיבשו משרדי האוצר והכלכלה והתעשייה, בשיח עם התאחדות התעשיינים תכנית האצה כלכלית הממוקדת בעידוד השקעות והתעסוקה בענפי התעשייה וההייטק בהיקף של 1.1 מיליארד שקל. התכנית כוללת תקציבים לעידוד השקעות, מו"פ וחדשנות וכן פתיחת שווקים בדגש על מפעלים שנפגעו כתוצאה מהמשבר ושימרו חלק משמעותי מעובדיהם, תקציב פיתוח אזורי תעשייה וכן תקציב לעידוד קליטת עובדים על ידי שיתוף פעולה עם מעסיקים ותקציב להכשרות בשיתוף מעסיקים בדגש על השמה בשכר גבוה. המשרדים יפעלו על מנת לייצר מסלול נטול בירוקרטיה שיאפשר הקצאת כספים מהירה למפעל שיעמוד בקריטריונים. התכנית טעונה את אישור הממשלה.

שר האוצר, ישראל כ״ץ: אמר: "כחלק מתכנית ההאצה למשק סיכמנו על תכנית סיוע לתעשייה המשלבת בין עידוד השקעות לחיזוק התעסוקה החיוניים לחיזוק המשק בתקופה זו. התכנית גם כוללת סיוע למעסיקים שבחרו לשמר את עובדיהם על אף ירידה במחזור עסקיהם.
בכך אנו מוודאים שלצד הסיוע הכספי לשכירים, לעצמאיים ולבעלי עסקים נפתח ונעודד גם השקעות ותעסוקה בענפי התעשייה השונים. כעת עלינו לגלות סולידריות ולסייע לבעלי עסקים עצמאיים ושכירים כדי לעבור את המצב בו הם נמצאים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ אמר: "התכנית לעידוד ההשקעות הינה בשורה גדולה למעסיקים והעובדים שנפגעו ממשבר הקורונה. בתכנית זו, יפוצו לראשונה המעסיקים ההוגנים שבחרו לשמר את עובדיהם על אף ירידה במחזור עסקיהם. סיוע עליו נלחמתי מרגע האישור על מתווה הסיוע למעסיקים הראשון שאושר בממשלה. אני שמח, שהיום כל מעסיק יידע ששימור עובדים, הוא מעשה סולידרי שהמדינה רואה בו ערך ומפצה אותו על כך. מלבד זאת, התכנית תשקיע בפיתוח תשתיות תעשייה, תיצור מסלולי תעסוקה לקליטת עובדים בתעשייה ובהייטק ותרחיב מסלולי סיוע לחברות הייטק מצליחות שנפגעו עקב משבר הקורונה. מטרת התכנית המשותפת הנה מינוף המשבר לטובת חיזוק יכולת התחרות של התעשייה וההייטק הישראלי ולטובת הבטחת ויצירת מקומות תעסוקה חדשים בפריון ובשכר גבוה בתעשייה. התכנית נותנת השתתפות נדיבה מאד בהוצאות של חברות שנפגעו ולא פיטרו עובדים ואנו בטוחים שמדובר במסר חיובי של הממשלה לציבור המעסיקים. ברצוני להודות לשר האוצר ולשר הכלכלה והתעשייה ולצוותים המקצועיים מהממשלה וההתאחדות על שיתוף הפעולה המקצועי והמהיר".

ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button