משפטי/פלילי

15 חודשי מאסר בפועל נגזרו על דוד פלג בפרשת UBS

בית משפט השלום בכפר סבא גזר היום (שני) על דוד פלג 15 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 100,000 ש"ח לאחר שהורשע בהשמטת הכנסה מתוך דו"ח (10 עבירות) ומסירת תרשומת כוזבת בדו"ח על פי פקודת מס הכנסה (2 עבירות) במסגרת פרשת UBS.

כזכור, על פי הכרעת הדין, הנאשם בעליה ומנהלה של חברה המייצרת ומשווקת מזון לעופות. הנאשם קיבל בירושה מדודתו שנפטרה בשנת 1991 סך של כמיליון מארק גרמני. החל משנת 1993 החזיק הנאשם את הסכום בחשבון בבנק SAL OPPENHEIM הגרמני. בשנת 2011 מכר הנאשם את ניירות הערך שברשותו בחשבון הבנק הגרמני, סגר את החשבון והעביר את מכלול הנכסים שהיו בו לחשבון בנק חדש שפתח בבנק UBS השוויצרי. לאורך השנים הנאשם התעדכן בקביעות במתרחש בחשבונות הבנק הזרים וביצע בהם פעולות שונות, לרבות מכירה וקניה של ניירות ערך, משיכות והעברות כספים.

משנת 2004 ועד לשנת 2013 הנאשם הפיק מהנכסים שעמדו לרשותו בחשבונות הבנק הזרים הכנסות שסכומן לא יפחת מ-4,308,019 ₪ הנובעות מריבית, דיבידנד ורווחים מניירות ערך. שיעור המס הנובע מהן עומד על סך של 1,846,000 ש"ח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בכל אחת משנות המס 2013-2004 הגיש הנאשם דו"ח שנתי על הכנסותיו לפקיד השומה והיה עליו לדווח בדו"ח השנתי על הכנסותיו ולהצהיר על קיומם של נכסים בחו"ל ככל שהם בסך העולה על הרף הקבוע בתקנות מס הכנסה. בשנים 2011 ו-2013 עלה שווי נכסיו של הנאשם בחשבונות הבנק הזרים על הרף הקבוע בתקנות, כך שהיה עליו להצהיר על קיומם של הנכסים בחו"ל בדו"חות שהגיש בשנים אלו, ועם זאת הנאשם לא הצהיר על קיומם של חשבונות הבנק הזרים בדו"חות השנתיים שהגיש בשנים אלו. הנאשם פעל כן במזיד ובכוונה להתחמק מתשלום מס.

בית המשפט קבע כי הערכים החברתיים המוגנים בהם פגע הנאשם מוכרים וידועים ועניינם השוויון בנטל המס, הסולידריות החברתית והערבות ההדדית, הפגיעה הקשה בקופה הציבורית והפגיעה הקשה בכלכלה ובמשק. בהתחשב בנסיבות הקשורות בביצוע העבירות, פגע הנאשם בערכים החברתיים המוגנים במידה גבוהה. (פסקה 7)

בית משפט השלום בכפר סבא. צילום: חדשות MivzakLive

Back to top button