פוליטי / מדיני

משרדי הבריאות והאוצר מעכבים הכרה בתארים אקדמיים רפואיים מצפון אמריקה

יהודים רבים מצפון אמריקה מתדפקים על שערי הארץ, אך מתברר כי קיבעון מחשבתי במשרד הבריאות, חקיקה מיושנת והסתדרות שאינה נלחמת עבור העובדים עלולים למנוע מבעלי תארים רבים להיקלט בישראל. כך התברר היום (שני) בוועדת העלייה והקליטה.

יושב ראש הוועדה, דוד ביטן (הליכוד) הדגיש כי התברר שהחקיקה הקיימת בנושא – מיושנת מאוד וחייבת להשתנות. בהתאם לחקיקה הקיימת, משרד החינוך מכיר בתארים רק לצרכי שכר אך לא מכיר בשקילה והכרה. בנוסף, למידה מקוונת שמאוד התפתחה בתקופה האחרונה, לא מוכרת בהרבה מקצועות לצורך הכרה בלימודים לתואר. ביטן ציין כי עקב כך, רמת השכר הנהוגה בישראל לא הולמת את כמות ואיכות הידע של בוגרי חו"ל במקצועות אלה, והוסיף כי במשרדי הבריאות והאוצר קיימת ועדה בין-משרדית לענייני שכר במקצועות הבריאות, אך היא אינה נותנת מענה למקרים אלה. תואר שווה-ערך לדוקטור מארה"ב משתכר כבעל תואר ראשון בישראל, וביטן הודיע כי יקדם חוק המשווה תארים אלו – לאלו בישראל. בקרוב תיערך ישיבת מעקב בנושא, בהשתתפות הממונה על השכר באוצר ונציגי משרד הבריאות וההסתדרות.

רונן פוקסמן, נציג ארגון "נפש בנפש" המלווה עולים מצפון אמריקה, הוסיף כי משרד החינוך לא מוכן עדיין להכיר בלימודים תיאורטיים מקוונים, ולו לשעה אחת – למרות שההתנסות המעשית תתקיים כמובן בפועל. לדבריו, בשונה מישראל, בארצות המערב קיימים בהרחבה תארים שלישיים, דוקטור, כ-DPT. כמו-כן מקצועות רפואיים רבים הנלמדים בחו"ל – לא מוכרים ולא קיימים בארץ כאחות-מומחית, ד"ר לפיזיותרפיה, ד"ר לקלינאות תקשורת, ד"ר לאופטומטריה ועוד. ד"ר עדי גדלי, אחראית פיזיותרפיה במרכז הרפואי תל השומר, פירטה הבדלים הללו, ומדובר בכ-60 דוקטורים לפיזיותרפיה – המשתכרים כבעלי תואר ראשון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הודיה שקד, מנהלת מחוז הדרום בהסתדרות המח"ר, הבטיחה לסייע ולהילחם מעתה מול משרדי הבריאות והאוצר למען הכרה זו. אלי גבאי, יו"ר איגוד הפיזיותרפיסטים, סיפר על מאבק בארבע השנים האחרונות באוצר, להכרה בתארים אלו, ובמאבק זה נרשמו עליות וירידות. לדבריו, "ההתעקשות של האוצר ביזארית: ההבדל בין התארים הוא 60 ש"ח בלבד לשכר".

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button