העולם הערבילבנון

6 ימים לאחר האסון: ממשלת לבנון התפטרה

ראש ממשלת לבנון, חסן דיאב, הודיע הערב (שני) על התפטרות הממשלה, שישה ימים לאחר הפיצוץ הקטלני שאירע ביום שלישי האחרון בנמל ביירות. ראש ממשלת לבנון, אישר למעשה את הדיווח שעות ספורות לאחר ששר הבריאות חמד חסן, מסר כי בתום ישיבת הממשלה היא התפטרה.

הפיצוץ הקטלני בביירות גרם למותם של מעלה מ-200 בני אדם וליותר מ-6,000 פצועים, זאת בנוסף להרס הנרחב שנגרם ברחבי הבירה והשמיד את הנמל.

התפטרות הממשלה מגיעה בשל הזעם הגובר ברחובות כנגד התנהלותה. אזרחי המדינה מאשימים את הממשלה בשחיתות ואופן לקוי שהובילו על פי הערכה לפיצוץ הקטלני במחסן בנמל בביירות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מושל ביירות אמר מוקדם יותר היום כי מספר ההרוגים באירוע חצה את ה-200, לאחר שגופות רבות התגלו מתחת להריסות.

גם היום, הערכה המובילה היא כי הפיצוץ נגרם על ידי 2,700 טון אמוניה חנקתית אשר אוחסנו במשך שש שנים בצורה לא בטוחה במחסן בנמל.

האסון הוביל להפגנות אלימות ביום שבת, כשהמפגינים הציגו במרכז ביירות, דמויות של בכירי השלטון כשחבל סביב צווארם. המפגינים הניפו שלטים עליהם נכתב "לתלות או להתפטר". במהלך ההפגנות התפתחו עימותים קשים עם כוחות הביטחון כשהמפגינים יידו אבנים לעברם ואלה בתגובה השיבו בירי מטחים כבדים של גז מדמיע וכדורי גומי. שוטר אחד נהרג ועשרות אנשים נפצעו בהפגנות שנמשכו מספר שעות.

מפגינים רבים השתלטו על מספר משרדי ממשלה ברחבי העיר ובהם גם על משרד החוץ וציינו כי יהפכו אותו למטה המפגינים.

הפגנות המוניות נגד הממשל הלבנוני. צילום: ללא קרדיט

Back to top button