פוליטי / מדיני

לפיד: רה"מ הולך ומתחרפן; נתניהו: אתה מיסטר דיקטטורה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים לפני זמן קצר (רביעי) במליאת הכנסת: "אנחנו פועלים לשמור על הביטחון, על החיים, על הבריאות ועל הפרנסה של אזרחי ישראל. דווקא כאן בכנסת, בהיכל הדמוקרטיה הישראלית, אנחנו עדים היום לעוד פרק מאוס במסכת בלתי נסבלת, אני עומד פה כראש ממשלת ישראל, בתוקף בחירת העם, בזכות רצון העם. ציבור עצום בגודלו, חסר תקדים בגודלו, נתן לי את אמונו בבחירות. לא תוכלו לעצור את האמת, למעלה ממיליון אזרחים הצביעו לליכוד בראשותי. יאיר לפיד ואיימן עודה רוצים לפגוע ברצון העם, כפי שקורה במשטרים רודניים. הצעת החוק הזו היא עיוות מוחלט – איפה מעבירים חוקים כאלו? המקום היחיד בעולם שמעבירים חוקים לסיכול מועמדים זה באיראן וצפון קוריאה. אצלנו יש מי שרוצים לעבור מתפירת תיקים לתפירת חוקים. יאיר לפיד, אלף מסיכות לא יצליחו לכסות את הדיקטטורה שלך. אתה ואיימן עודה לא יכולים לנצח אותנו בקלפי אז ביד אחת אתם מעודדים הפגנות שמאל וביד השנייה אתם מביאים חוק איראני לכנסת במטרה לפסול אותי מלהיבחר לראשות הממשלה."

עוד אמר ראש הממשלה: "לפיד, ההתנשאות שלכם על מצביעי הימין והליכוד – בלתי נסלחת. אצלך הכל פייק. אתה יודע מעט על כמעט לא כלום. אתה כל הזמן מתחזה. בלי תעודת בגרות ובלי תואר ראשון ניסית להשיג פייק דוקטורט. דוקטור לפיד. אתה מתחזה לדמוקרטור אבל אתה דיקטטור עם חוקה שכתבת לעצמך ומינוי אנשים שלך לרשימה. אתה ד״ר לפיד ומיסטר דיקטטורה. האחרונה שהעזה להגיד לך את האמת במפלגה שלך, עדי קול, סולקה מהמפלגה. דמוקרטור גדול."

יושב ראש האופוזיציה חבר הכנסת יאיר לפיד אמר לפני כן כשהגיש את הצעת החוק שתאסור על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה: "אם אתם רוצים להבין למה הצעת החוק הזו חיונית, תעשו דבר אחד: לכו תקראו את המכתב שנתניהו שלח אתמול למנדלבליט. תקראו את הטקסט, לא את הכותרות. הבן אדם הולך ומתחרפן לנגד עינינו. ראש מדינה לא שולח מכתב כזה ליועץ המשפטי לממשלה בגלל ציוץ בטוויטר מלפני שנה וחצי. מי שאחראי על הכלכלה ועל הביטחון של מדינה שלמה, לא מתעסק בסוג כזה של דברים. אנחנו באירוע שהופך להיות מוזר יותר ויותר. הצעת החוק הזו, שנכתבה במקור יחד עם בני גנץ וגבי אשכנזי, לא נועדה להטריד ולא להטריל. היא נועדה לוודא שראש ממשלת ישראל עוסק בניהולה של מדינת ישראל. זה לא מה שקורה כרגע. אנחנו בעיצומו של המשבר הבריאותי והכלכלי הגדול בתולדות המדינה, והראש של ראש הממשלה במקום אחר. הוא לא אתנו. התוצאות בהתאם. אי אפשר לנהל את המשבר הזה גרוע יותר ממה שהוא ניהל אותו. פשוט קריסה. עומד בטלוויזיה ומדבר, אתה בודק אחר כך את הנתונים – אין קשר. האיש חי בעולם וירטואלי, שבו מכל העולם מתקשרים אליו ומעריצים אותו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר חבר הכנסת לפיד: "אנחנו חיים בעולם האמיתי. ובעולם האמיתי, יש נתונים ומדדים וביצועים. הפעם יש לנו למה להשוות. בדרך כלל, ישראל היא מקרה ייחודי. הפעם לא. הווירוס אותו וירוס בכל מקום, הכלכלה אותה כלכלה בכל מקום. ההבדלים בין מדינה למדינה מושפעים מפקטור אחד, מנתון אחד: מה עושה השלטון. מה עושה ראש הממשלה. כל הדיבורים לא יעזרו, כל השיווק העצמי האינסופי לא יעזור. יש נתונים. יש למה להשוות. לפי כל המדדים, בהשוואה בינלאומית, נתניהו עושה עבודה גרועה. הוא נכשל לגמרי. ראש ממשלת ניו זילנד, בת ארבעים, עם תינוקת בבית, עשתה עבודה הרבה יותר טובה ממנו. גם בבריאות, גם בכלכלה. יש נתונים. אי אפשר לזייף את זה. מיצוֹטָאקיס ביוון. מקרון בצרפת. אנגלה מרקל – שתכננה לפרוש למרות שהיא חמש שנים צעירה מנתניהו – כולם עשו עבודה הרבה יותר טובה ממנו. הורידו את התחלואה, הורידו את האבטלה, החזירו את המשק לפעילות. הנתונים לא משקרים. יש כאלה שהצליחו, יש כאלה שנכשלו – נתניהו נכשל. לא קרא נכון את המפה. לא עשה את הצעדים הדרושים. הוא לא מרוכז. הראש שלו בדברים אחרים."

יושב ראש 'יש עתיד' הדגיש: "כל המנהיגים האלה עשו אותו דבר: הלכו לעבוד בזה. בנו צוותים קטנים ויעילים. נתניהו בנה ממשלת מנותקים של 36 שרים ו-16 סגני שרים. מנהיגי העולם נתנו את הבמה לאנשי מקצוע. לרופאים, לכלכלנים. הוא עשה מסיבות עיתונאים וסיפר כמה הוא נפלא. הם איחדו את האזרחים שלהם סביב מטרה משותפת, הוא לא מפסיק להסית ולהאשים ולהתבכיין ולהתקרבן. 30 אלף עסקים נסגרו כבר. האבטלה בישראל פי שלושה מאשר באירופה. אין תקציב. אין משרדים ממשלתיים מתפקדים. נתניהו מספר סיפורים בטלוויזיה איך הוא הציל את הכלכלה ב-2003. אחינו, זה היה לפני שבע עשרה שנה. עוד לא היו סמארטפונים, סדאם חוסיין עוד שלט בעיראק. אנחנו חיים פה ועכשיו, ופה ועכשיו נכשלת לגמרי. הוצאת כמויות מטורפות של כסף, שזה בסדר, זה מה שעושים במשבר כזה, אבל לא התנעת את הכלכלה. הכסף לא הלך למקומות הנכונים. לא נבנתה תכנית עבודה מסודרת. אין תיאום בין הגופים השונים. אין יד מכוונת מלמעלה."

יושב ראש האופוזיציה אמר: "הישראלים בסדר. יותר מבסדר. ליד הבית של אמא שלי סגרו את חנות הצעצועים. שבעים שנה הייתה שם. משנות השלושים. אני זוכר אותם מהילדות. משה ונמרה. ככה קוראים לה, נמרה זיתוני. הייתה באה כל בוקר מוקדם לתת אוכל לציפורים. ביום האחרון של החנות הם שמו שלט, "מכירת חיסול – סוגרים בגלל הקורונה." אז כל השכנים התארגנו, הלכו לחנות, קנו את כל המלאי. שיהיה לבעלים עם ללכת הביתה. זה היום הסיפור הישראלי האמיתי. אנשים מאבדים את העבודה. את מפעל החיים. זה הדבר היחיד שחשוב. בזה צריך לטפל ואפשר לטפל. יש תכניות עבודה. יש פתרונות. רק אין לנו ממשלה. העסק לא מתפקד. נתניהו לא מתפקד. מתעסק בכל מה שלא חשוב עכשיו. מתעסק במנדלבליט, מתעסק בתקשורת, מתעסק במפגינים, בעיקר מתעסק במשפט שלו. "

חבר הכנסת לפיד ציין: "כשאתה עומד למשפט, על תיקים פליליים חמורים, זה הדבר היחיד שמעניין אותך. לא ללכת לכלא. זה מטריף את הדעת. אתה שוכב ער בלילות ומדמיין שאתה נעול בתא בכלא. אין דבר שלא תעשה כדי שזה לא יקרה. אין דבר שלא תגיד. אפשר להבין את זה. רק אי אפשר לחיות עם התוצאות. כי התוצאה היא שאנחנו במשבר אחד, והוא במשבר אחר. אנחנו בפרנסה ובבריאות, והוא עסוק בעורכי דין ובניסיון לפרק את המערכת המשפטית. במקום שהקורונה תהיה האוייב שלו, הפרקליטות ובית המשפט והתקשורת הם האויב שלו. גם אנחנו האויב שלו. הבניין הזה. מימין ומשמאל. הוא זה שהשחית את המערכת הפוליטית. הוא זה שמכר למערכתהפוליטית את התיזה שכולם מושחתים וכולם מקולקלים, אז אידיוט מי שלא משתתף בחגיגה. ככה הוא בנה את הממשלה הזאת. עם אנשים שחושבים שאין ברירה. אי אפשר לנצח את השחיתות, אז עדיף לשתף איתה פעולה. זה מה שקרה לכחול לבן. בגלל זה זה כל כך עצוב."

לבסוף אמר יושב ראש 'יש עתיד': "נתניהו צריך ללכת הביתה. כי בניגוד למה שנדמה לו, אזרחי ישראל לא עובדים אצלו, הוא עובד אצלם. זה נקרא "עובדי מדינה", כי אנחנו עובדים אצל אזרחי המדינה. הם הבוסים שלנו. והבוסים שלנו לא מרוצים. אתם יודעים למה המפגינים עומדים מחוץ לבית בבלפור? לא כי אני שלחתי אותם. לא כי הם שמאלנים. הם עומדים שם – כי שם הבעיה. הפרנסה שלהם נהרסה בגלל ניהול כושל, אז הם הלכו לבית שבו גר המנהל. הם הלכו לבלפור כדי להזכיר לו: זה לא הבית שלו, זה הבית שלהם. זו לא המדינה שלו, זו המדינה שלהם. בנימין נתניהו עומד למשפט. זה לא משמח אף אחד, אבל איש אינו עומד מעל לחוק. הסיבה שהחוק מאפשר לו לעמוד למשפט בעודו ראש ממשלה היא פשוטה: המחוקק לא העלה בדעתו שזה יכול לקרות. האנשים שישבו בבית הזה לפנינו לא העלו בדעתם שמישהו ישפט על עבירות פליליות חמורות, ויתעקש להתבצר בבית ראש הממשלה. הם הניחו שכבודו יחייב אותו להתפטר. שהאחריות הלאומית תגרום לו להגיד, "בנסיבות האלה אני כמובן לא יכול לנהל את המדינה." נתניהו לא עשה את זה. אין כבוד, אין אחריות, הוא כבר לא באמת מנהל את המדינה. אף אחד מאתנו לא חשוב יותר ממדינת ישראל. אנחנו צריכים ראש ממשלה שיוציא אותנו מהמשבר, לא ראש ממשלה שמטביע אותנו עמוק יותר ויותר בתוכו."

ארכיון. צילום : דוברות הכנסת – עדינה ולמן

4 תגובות

  1. לפיד שקרן זכה לתואר מלך הרמאים ד'ר לבלופים וכל זה מפיו של עו"ד יורם שפטל אם זה לא נכון אז למה הדיקטטור הקטן לא תובע אותו.

Back to top button