חדשות הארץ

פרופ' גמזו: הגשת סיוע תקציבי מיידי לבי"ח הדסה – דחוף ביותר

הממונה הלאומי על המאבק בנגיף הקורונה, פרופ׳ רוני גמזו ביקר היום (רביעי) במרכז הרפואי הדסה עין כרם, והכיר מקרוב את מחלקות הקורונה הפועלות בבית החולים- בהן מטופלים למעלה מ-80 חולים, המספר הגבוה ביותר בישראל. בפגישה עם פרופ׳ גמזו ומנכ״ל הדסה פרופ׳ זאב רוטשטיין, נכחו בכירי מחלקות הקורונה – צוותי הרפואה והסיעוד, מנהל בית החולים הדסה עין כרם פרופ׳ יורם וייס, מנהל חדר המיון ד״ר קובי אסף וסמנכ״ל הסיעוד ד״ר רלי אלון. פרופ׳ וייס חשף בפני גמזו את הנתונים של המטופלים בהדסה מאז תחילת המשבר, כמעט 1000 חולי קורונה שאושפזו ושוחררו לאחר מספר שבועות וכ-100 מונשמים שטופלו עד כה במתחמי טיפול נמרץ נשימתי. וייס אף הציג את פעילות מעבדות הקורונה, אשר ביצעה את מספר הבדיקות הגבוה בישראל עד כה, וציין כי בהדסה כבר אושרו 25 מחקרים בנושא הקורונה ומחקרים נוספים נמצאים בהליך אישורים.

צילום: דוברות הדסה

פרופ׳ גמזו ביקר במחלקת קורונה אשר נפתחה לאחרונה, ובה מתחם ליולדות אשר נמצאו חיוביות לוירוס ומבקשות לשהות יחד עם תינוקיהן לאחר הלידה. בנוסף הוצג מתחם לילדים חולי קורונה, המאפשר אשפוז נוח ומותאם להם ולהורים ומתחם לחולי דיאליזה. "אתם מתפעלים מערכת יציבה, חכמה, עם הרבה רוח טובה", סיכם גמזו. ״ההטבה ליולדות חולות קורונה היא חסרת תקדים. אני אישית אדאג לתקציב דרך משרד האוצר כדי שאתם תמשיכו להחזיק את המערכת. זו נתינה נכונה, הוגנת וצודקת ואף קטנה- ביחס לתמורה שהדסה נותנת."

צילום: דוברות הדסה

פרופ' גמזו אמר: "הנושא הדחוף לדיון בקבינט הקורונה הוא הגשת סיוע תקציבי מיידי לבית החולים הדסה, בו מטופלים כמעט 100 חולי קורונה והקצאת כוח אדם של סיעוד ורפואה. אני רואה כאן עבודה מצויינת ואיכותית של הצוותים בטיפול בחולי הקורונה. אין עוד בית חולים בעולם המדגים עשייה כזו אינטנסיבית למען חולי קורונה במקביל לתפעולו השגרתי של בית החולים, העומד על תפוסה מלאה בכל המחלקות״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הדסה

מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין אמר: *אנו בהדסה מסוגלים לתת מענה לעוד חולי קורונה אך זקוקים לתקציב, ולרופאים/ות ואחים/יות. אי אפשר לפעול בחוסר וודאות פיננסית."

צילום: דוברות הדסה
צילום: דוברות הדסה

Back to top button