העולם הערביחדשות הארץ

יום היסטורי: הסכם שלום בין ישראל לאיחוד האמירויות

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הערב (חמישי) בעמוד הטוויטר שלו כי נחתם הסכם שלום בין ישראל ואיחוד האמירויות. "פריצת דרך אדירה היום! הסכם שלום היסטורי בין שתי ידידותינו הגדולות, ישראל ואיחוד האמירויות!" צייץ הנשיא.

על פי מקורות המעורבים בפרטי ההסכם, מדובר בהסכם נורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות שגובש על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיווך אמריקני. כחלק מההסכם הסכים ראש הממשלה לדחות את החלת הריבונות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה צייץ בטוויטר: "יום היסטורי" עם דגל ישראל והוסיף, "אמסור הצהרה מיוחדת בשעה 20:00 עם עוד פרטים על יום היסטורי למדינת ישראל".

ההסכם בין המדינות יכלול פתיחת שגרירויות, טיסות ישירות, שיתופי פעולה בתחומים שונים כמו תיירות, כלכלה וביטחון.

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ הגיב לפרסום ואמר: "אני מברך על ההסכם החשוב והמשמעותי ומודה בראש ובראשונה, לנשיא ארה"ב דונאלד טראמפ, ידיד אמת של ישראל יחד עם ראש הממשלה נתניהו ושייח' מוחמד בן זייד. ההסכם מבטא את הברית בין מדינות האזור המעוניינות בשגשוג ויציבות האזורית, ומדגיש את שאיפתה הנצחית של ישראל לשלום עם שכנותיה"

עוד הוסיף גנץ, "אני בטוח שלהסכם יהיו השלכות חיוביות רבות על עתיד המזרח התיכון כולו ועל מעמדה של ישראל בעולם ובאזור. אני קורא למדינות ערביות נוספות לקדם את היחסים עם ישראל בהסכמי שלום נוספים."

בכיר בליכוד אמר כי "השמאל הישראלי והעולמי תמיד אמרו שאי אפשר להביא שלום עם מדינות ערב בלי שלום עם הפלסטינים. שאין שום דרך אחרת חוץ מנסיגה לקוי 67, פינוי ההתנחלויות, חלוקת ירושלים, והקמה מדינה פלסטינית. פעם ראשונה בהיסטוריה שראש הממשלה נתניהו שבר את הפרדיגמה של ״שטחים תמורת שלום״ והביא ״שלום תמורת שלום".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים לפני זמן קצר שיחת טלפון בלשכתו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ועם יורש העצר של איחוד האמירויות השייח' מוחמד בן-זיאד.

צילום: קובי גדעון / לע"מ
צילום: קובי גדעון / לע"מ

Back to top button