חדשות הארץ

פרופ' רות גביזון הלכה לעולמה בגיל 75

המשפטנית פרופ' רות גביזון הלכה היום (שבת) לעולמה בגיל 75. גביזון הייתה נשיאת האגודה לזכויות האזרח ופרופסור אמריטה בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית.

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות ספדה: "הרשות השופטת כולה על שופטיה ועובדיה מביעים צער ותנחומים על לכתה של כלת פרס ישראל, הפרופ׳ רות גביזון, לבית עולמה.‏ לאורך שנים רבות השמיעה פרופסור גביזון קול מקורי, צלול וייחודי והרימה תרומה כבירה למשפט הישראלי ולחברה הישראלית באקדמיה ומחוצה לה. הגותה המעמיקה ומחקריה החשובים נשארים עימנו וימשיכו ללוות אותנו ולשמש לנו מקור השראה. יהי זכרה ברוך."

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד לשופטת כלת פרס ישראל רות גביזון ז״ל ואמר: "רות גביזון המשפטנית המבריקה הלכה מאתנו. מחשבתה החריפה והמורכבת לא אפשרה לאיש לתייג אותה, ותפיסתה הייתה תמיד צלולה כבדולח, בהירה וברורה. במעשיה ובמילותיה הדבורות והכתובות הקדישה גביזון את חייה ל-ו׳ החיבור של ישראל כיהודית ודמוקרטית, דמוקרטית ויהודית בנשימה אחת. קולה שנגרע מאיתנו כחברה וכמדינה יחסר לנו מאוד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אני מביע צער עמוק על פטירתה של פרופסור רות גביזון, כלת פרס ישראל ומהדמויות הבכירות בעולם המשפט בישראל. קולה הייחודי של פרופ׳ גביזון נשמע באופן רם וברור, גם כשלא היה מקובל או בקונצנזוס. פעמים רבות היא סירבה לקבל את הנחות העבודה המשפטיות המקובלות והובילה עמדות עצמאיות, אמיצות ופורצות דרך שאיתגרו את השיח המשפטי וישאירו את חותמם לשנים ארוכות. יהי זכרה ברוך."

שר הביטחון בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏פרופ' רות גביזון היתה ענקית בעולם המשפט וגם בעולם הערכים והתרומה לחברה הישראלית. לצד היותה לוחמת שוויון, הערכתי את היותה אדם מעשי.
בפרק הסיכום לאמנת "גביזון מדן" כתבה: "דו קיום בהסכמה עדיף על חיים של מאבק בלתי פוסק לחיים ולמוות. ראוי לנו שנאמץ מורשת זו. יהי זכרה ברוך."

פרופ' רות גביזון. צילום: אבי אוחיון

Back to top button