חדשות הארץ

הפטור מבידוד לשבים ממדינות ירוקות נכנס לתוקף

 מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, חתם היום (ראשון) על צו ,לפיו מי שהגיע או יגיע מהמדינות הבאות, (ולא שהה במדינה אחרת שאינה אחת מאלו) ב-14 הימים האחרונים, אינו חייב בבידוד: אוסטריה; איטליה; אסטוניה; בולגריה; בריטניה; גאורגיה; גרמניה; דנמרק; הונג-קונג: הונגריה; יוון; ירדן; לטביה; ליטא; ניו-זילנד; סלובניה; פינלנד; קנדה; קפריסין; קרואטיה.
 
לאור החלטת הממשלה, החל מהיום, השבים ממדינות ירוקות אינם חייבים בבידוד.
 
כמו כן, משרד הבריאות השיק אתר חדש: תעופה בזמן קורונה. באתר ניתן למצוא שאלות ותשובות על תהליך הטיסה, מי אינו רשאי לטוס? מי אינו רשאי להיכנס לישראל או לצאת ממנה? האם אנשים המוגדרים כקבוצת סיכון לקורונה מורשים לטוס?
 
באתר מופיעות הנחיות לנכנסים וליוצאים ממדינת ישראל בתקופת נגיף קורונה, חובת בידוד והנחיות לביצוע, הגשת בקשה לכניסה לישראל לפני טיסה, הגשת בקשה ליציאה מישראל לפני טיסה ורשימת מדינות אדומות וירוקות. כל הנוסעים המבקשים לטוס מישראל נדרשים למלא טופס דיווח יציאה מישראל במהלך 24 שעות שלפני הטיסה. בנוסף יש למלא הצהרת בריאות. (פרטים נוספים באתר). כמו כן, הכניסה לטרמינל הנוסעים תותר רק למחזיקי כרטיס טיסה ואישור על מילוי הבקשה באתר משרד הבריאות.
 
הנחיות משרד הבריאות לשבים מחו"ל ורשימת המדינות הירוקות נמצאות באתר: https://www.gov.il/he/Departments/air-travel-covid19-israel
 
יודגש כי הצו לפטור מבידוד חל רטרואקטיבית, גם על מי שכבר נחת בארץ וחזר מהמדינות הירוקות.

קרדיט: freepik
 

תגובה אחת

  1. העיקר סגר בחגים אבל כל השטויות שהם עושים כדי שנדבק לא ברור שצריך למנוע אותן מראש….חבורת אידיוטים מנהלת את המדינה!

Back to top button