בריאות

ה BBC הבינלאומי בחר במרכז רפואי כרמל

במסגרת מגזין החדשנות והטכנולוגיה click של הBBC המשודר בכל רחבי העולם, בחרו עורכי המגזין להציג הפעם לפני מיליוני צופי הערוץ היוקרתי את החדשנות והשימוש בטכנולוגיות מתקדמות של מרכז רפואי כרמל בישראל.ה- BBC בחר לצלם ולהציג הפעם שיתוף פעולה ייחודי בתחום הפוריות בין יחידת הפוריות ו ה IVF של המרכז הרפואי כרמל בניהולה של ד"ר גליה אורון ומנהלת הסיעוד ליאת ברגמן רסקין, לבין חברת "אמבריוניקס" העוסקת בפיתוח אלגוריתמים של למידה עמוקה, כאחד מהמיזמים החלוציים בתחום חדשנות וטכנולוגיה בעולם הפוריות.

ד"ר גליה אורון מנהלת היחידה מסבירה: "מדובר במחקר בינלאומי פורץ דרך של חברת "אמבריוניקס" העוסק בפיתוח אלגוריתמים של למידה עמוקה (deep learning) לצורך ניבוי סיכויי להשרשת עוברים הגדלים באינקובטור מסוג טיים לפס (time lapse). יחידתנו במרכז הרפואי כרמל מקבוצת הכללית, יחד עם מרכזים נוספים בארץ ובעולם, הינה בעלת שיתוף פעולה גדול ומרכזי עם חוקרים בעלי שם עולמי מחברת אמבריוניקס לטובת קידום המחקר וקבלת תוצאות טובות יותר למטופלים שלנו בכרמל ".

יחידת הפוריות וההפריה חוץ גופית בכרמל ידועה כחלוצה בכל הנוגע למעורבות בפיתוח ומחקר של טכנולוגיות חדישות בתחום הפוריות. היחידה היתה מבין הראשונות לאמץ את טכנולוגיית האינקובטורים החכמים. אינקובטורים אלו כוללים בתוכם מצלמה אשר מתעדת את חיי העובר 24 שעות ומאפשרת מעקב רציף ואיכותי בימים הראשונים לחיי העובר. בשנים האחרונות, ישנו מרוץ בעל אתגר עולמי לגילוי הנוסחה הנכונה לזיהוי עוברים טובים ואנו גאים לקחת חלק פעיל במחקרים חדשניים בינלאומיים בקדמת הטכנולוגיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום אלי דדון

ד״ר שירלי להב, מנהלת המעבדה להפריה חוץ גופית, מוסיפה ואומרת כי "המעקב והטיפול אחר עוברים דורש מקצועיות וניסיון רב. לשמחתי לאורך השנים צברנו מידע וידע רב ולמדנו איך למקסם את יתרונות הטכנולוגיה לטובת המטופלים שלנו. כיום כל העוברים במעבדה גדלים באינקובטורים חדישים אלו ונבחנים במודלים פורצי דרך מותאמים אישית שפותחו במעבדה. אני מאמינה שהשימוש בטכנולוגיות הללו משפרות את התוצאות, מאפשרות בחירת עוברים טובה יותר ועליה בשיעור ההריונות ".

חברת אמבריוניקס עוסקת בפיתוח של אלגוריתמים של למידה עמוקה לצורך ייעול ושיפור של ההליך של הפריה חוץ גופית, החזון של החברה הוא לייעל ולשפר את כל קבלת ההחלטות לאורך הטיפול ובכך להעלות את סיכויי ההצלחה. המוצר הראשון של החברה הינו תוכנה תומכת החלטה העוסקת במעקב אחר עוברים וניבוי הסיכויים להשרשה מוצלחת (הריון) עבור כל עובר. התוכנה, המבוססת על מערכת אלגוריתמית חדשנית, הראתה עד כה ביצועיים טובים יותר ביחס להחלטות של מומחים אנושיים.

ד״ר יעל זמיר, מייסדת ומנכ״ל חברת אמבריוניקס, אומרת: ״הטכנולוגיה שפיתחנו עתידה לחולל מהפכה בתחום הפוריות ולכן אנו עדים לסקרנות והתלהבות ממדינות רבות בעולם. אנו שמחים ואסירי תודה על שיתוף הפעולה האיכותי עם היחידה להפריה חוץ גופית של כרמל בראשות ד"ר אורון״.

צילום אלי דדון

Back to top button