ג'וב נינג'הדרושיםמבזקים

ג'וב נינג'ה : התעסוקה באשקלון פוסט קורונה

משבר הקורונה לא פגע רק בריאותית בישראל אלא גם שיתק את הכלכלה הישראלית ופגע משמעותית בבעלי עסקים. המשק הישראלי רק עכשיו מתחיל להתאושש ואצלנו בג'וב נינג'ה ניתן לראות את זה במספר המשרות שנפתחות מחדש. גם על אשקלון לא פסח משבר הקורונה התעסוקתי ומבדיקה שעשינו אצלנו בג'וב נינג'ה מספר המשרות הפתוחות כרגע בעיר ירד בחצי מכמות המשרות המוצעות דרכינו בדרך כלל.

לכתבות נוספות בנושא לחצו כאן

אשקלון והאזור הם אחד האזורים המפתיעים ביותר בנוגע לכמות גיוסים העובדים הפתוחים אצלנו בשגרה. אף על פי שלא מדובר במרכז הארץ כמות הגיוסים בעיר גדולה יחסית כשבכל שנה אנו רואים עליה של כעשרה אחוזים בהליכי הגיוס הנפתחים בעיר, מה שמעיד באופן ישיר על התפתחות המשק המקומי. לצערנו, משבר הקורונה עצר לחלוטין את הגיוסים בעיר ואת התפתחות העסקים המקומיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מלבד עסקים שנחשבים חיוניים, בהם ראינו שממשיכים לעבוד כרגיל וממשיכים לגייס עובדים כרגיל (יחסית), רוב העסקים בעיר, אם לא כולם, היו סגורים עד השבועות האחרונים. המשק המקומי קפא כמעט לחלוטין וזה בא לידי ביטוי בכמות המשרות בפתוחות שהציעה העיר. אם בתחילת המשבר היו פתוחות אצלנו 60-90 משרות בעיר בחודש, במהלך משבר הקורונה ירדו ל-3 משרות בלבד. כולן של אותו מפעל שנחשב מפעל חיוני והמשיך לעבוד גם בתקופת הקורונה.

כיום, לאחר שהחלו לשחרר מעט את ההגבלות על בעלי העסקים, צוות המידעניות של ג'וב נינג'ה מגלה שלא מעט מהעסקים באשקלון כבר מחזירים עובדים מחופשות ללא תשלום ומחדשים גיוס למשרות שהוקפאו בעת המשבר. כמו במשברים קודמים שנבעו ממלחמות או מבצעים צבאיים, ניתן לראות שגם את משבר הקורונה אשקלון מנצחת ומצליחה להתאושש במהירות יחסית. יכול להיות שהניסיון של העסקים בעיר בהתמודדות עם משברים והיחלצות מהם היא אחד הגורמים לכך שהעסקים בעיר כבר חוזרים לגייס עובדים, במהירות רבה יותר מעסקים באזורים שונים בארץ.

קרדיט: canva

תחומי העסקים מגייסים עובדים בעיר והשינוי הבולט של התחומים

אחד השינויים הבולטים ביותר שיצרה הקורונה בשוק התעסוקה בעיר הוא הביקוש למשרות השונות. אם בעבר ראינו בעיר בעיקר גיוסים לתחום המסעדנות, המלונאות, מכירות ושירות לקוחות היום ניתן לראות שתחומים אלו כמעט נעצרו. את מקומם תפסו משרות בתחום הכספים והכלכלה, תעשייה ואנשי מקצוע לעבודה במפעלים ותחום ההייטק, שגם בשיאו של משבר הקורונה, עדיין גייסו.

המגמה הבולטת של השינוי במשרות הנפוצות ביותר בעיר מביאה לידי ביטוי את הקושי של תחומים מסויימים להתאושש מהמשבר, בעוד תחומים אחרים משגשגים. זוהי מגמה כלל ארצית שבאה לידי ביטוי גם באשקלון. עם כל אלו חשוב לצין שהמגמה הכללית היא מאוד חיובית. מיום ליום נפתחות עוד ועוד משרות בעיר והעסקים מתחילים לחזור לגייס עובדים, מה שמעיד על כך שהעיר מתחילה לצאת מהמשבר בעקבות הקורונה.

לסיכום, מי שמחפש עבודה היום באשקלון יכול למצוא משרות פנויות בעיר. כמובן שכל המשרות כמעט ירדו בהיקפן כך שגם מי שחוזר מחופשה ללא תשלום למקום עבודתו וגם מי שבוחר להתחיל עבודה במקום חדש צריכים לקחת בחשבון שכמות היקף השעות ירדה משמעותית. כאמור, המגמה מעודדת ועושה רושם שבמידה ולא ניתקל בגל שני משמעותי הכלכלה הדרומית בכלל והעסקים באשקלון בפרט יחזרו לשגשג בהקדם.

בהצלחה!
דניאל ביטון,
צוות job ninja – הנינג'ה של עולם הדרושים.

*נכתב על ידי צוות ג'וב נינג'ה.
*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים.
*צוות ג'וב נינג'ה שמח לעזור אבל חשוב לזכור שהאמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי.

Back to top button