חדשות הארץפוליטי / מדיני

הבידוד בבתי האבות: מעל 10000 מקרי דיכאון ונסיגה קוגניטיבית אצל קשישים

הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות חבר הכנסת עפר שלח, קיימה היום (שני) דיון בעקבות נתוני התחלואה בנגיף הקורונה הגבוהים בבתי האבות ובידוד הקשישים שבעקבות זה. בוועדה הוצג דו"ח מבקר המדינה על טיפול המוסדות בקשישים השוהים בביתם.

יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת עפר שלח: ״נושא בתי האבות הוא נושא מרכזי ומורכב בתוך משבר הקורונה. מהדיון הבוקר בוועדה, אנחנו לא רואים את ריכוז המאמצים שנדרש לזה. אנחנו חצי שנה בתוך המשבר, ועובד זר אחד לא הגיע לטובת בתי האבות – יש מחסור של 40% בעובדים הקיימים. עוד עולה מהדיון בוועדה שמעט מאוד זז ברמה המעשית. אולי עושים יותר בדיקות וזה מאוד חשוב, אבל גם כאן נדרשת ההבנה שהמשבר הזה ילווה אותנו הרבה מאוד זמן וצריך לנהל בהקדם דיאלוג משמעותי עם המשפחות – שהם חלק מהצוות המטפל בגלל ההשלכות הפסיכולוגיות הקשות של סוגיית הבידוד, והתחושה של האנשים בתוך המערכת היא שאין מספיק תוצאות בשטח. אנחנו לא נניח לנושא מכיוון שזה נושא מרכזי בטיפול במשבר הקורונה".

ד"ר אוריין יצחק, מייסד עמותת משפחות הקשישים מסר בדיון נתונים שנאספו על ידם: "יש 3100 דיווחים על פצעי לחץ, 5000 מקרי דכאון, 5800 נתונים על נסיגה קוגניטיבית. יש צורך לתת מענה לדברים האלה ולא יכול להיות שסוגרים בתי אבות ושלא יוצאים לטיפול כי לא רוצים להיות בחדר כלוא. למנוע מאדם לצאת מחוץ למוסד זאת עבירה פלילית ונוגד את חוק כבוד אדם וחרותו ולאפשר לאפוטרופוס לראות מה מצב הקשיש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. צילום: pixabay

Back to top button