בריאות

תדרוך מיוחד של בכירי משרד הבריאות על פתיחת השמיים

בשעה זו (שני) מתקיים תדרוך לתקשורת בנושא פתיחת השמיים. התדרוך מתקיים בראשות מנכ״ל המשרד הפרופ׳ חזי לוי, המשנה למנכל הפרופ׳ איתמר גרוטו וראש מחלקת יחב״ל במשרד הבריאות ד״ר אשי שלמון.

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות אמר כי "נכון להיום אנחנו לא דורשים לעבור בדיקת קורונה בשדה התעופה, כפי שנוהגות מדינות רבות. אם מישהו נדבק במטוס לא נראה את זה כשהוא נכנס לארץ. נתב"ג פרסם מכרז למעבדת בדיקות ויכול להיות שנשתמש בכלי הזה בהמשך. בשלב זה אנו לא דורשים בדיקות למי שמגיע ממדינות ירוקות"

עוד ציין פרופ' גרוטו כי "מי שמתכנן נסיעה לחו"ל צריך לבדוק את הרשימה של המדינות המותרות באתר משרד הבריאות. אחת לשבועיים יהיו עדכונים ברשימת המדינות הירוקות. יש לבדוק מה הם התנאים שאותה מדינה דורשת: האם צריך לעשות בדיקה, להיכנס לבידוד והאם היא מתירה לישראלים להיכנס אליה. בכל מקרה, לפני העלייה למטוס יש למלא הצהרת בריאות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר אשי שלמון התייחס לעניין הטיסות לאומן ואמר כי "עמדתנו היא שהטיסות לאומן לא יכולות להתקיים במתכונתם הרגילה ואנו מנהלים שיח מול ממשלת אוקראינה".

לגבי טיסות לאיחוד האמירויות, לאחר ההכרזה על חתימת הסכם השלום עמה אמר ד"ר אשר שלמון: "לא בחנו לעומק את המצב באיחוד האמירויות, כרגע על פי הנתונים הראשונים המדינות האלה אינן ירוקות באופן מלא. נבחן את זה במהלך השבועיים הקרובים ונשקול אותה כפי שאנו שוקלים כל מדינה רלוונטית אחרת".

Back to top button