פוליטי / מדיני

ח"כ אבידר בנאום בערבית: לאחים הפלסטינים אני רוצה לתת עצה חברית

ח״כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) נשא היום (שני) נאום בערבית במליאת הכנסת לרגל הידוק היחסים בין ישראל למדינת איחוד האמירויות.

ח"כ אבידר אמר בתחילת נאומו: "חשוב להבהיר שישראל עוברת משבר פוליטי גדול, וחלקים מהעם מפגינים כנגד ראש הממשלה וממשלתו. אבל המשבר הזה אינו פוגע בתמיכת העם בישראל בהסכם המבורך עם מדינת האמירויות. החדשות לגבי ההסכם התקבלו בברכה בקרב כל המחנות בישראל; וזאת במיוחד לאור ההערכה שלה זוכה יורש העצר של מדינת האמירויות השייח' מוחמד בין זאייד אל-נהייאן. פעילותו גלויה לעין בשדה המדיני והבינלאומי."

עוד הוסיף כי "לעתים בעצירת ההשפעה השלילית מצידה של תורכיה, ולעתים כנגד ההרס שמפיצה קטאר, וברוב המקרים כנגד ההרס מצידה של איראן וסוכניה במזרח התיכון. כמו גם תפקיד חיובי בעמידת מדינת האמירויות לצידה של מצרים, בַּקָשוֹת שבעיתותייה, כאשר קיבל את השלטון הנשיא אל-סיסי מידי האחים המוסלמים, ומשבר היחסים עם הנשיא האמריקאי ברק אובמה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ אבידר ציין כי "האמירויות עמדה בצידה של מצרים, העמידה לרשות מצרים סיוע כלכלי כדי להקל על המשבר הכלכלי ובו זמנית גם את יכולותיה בוושינגטון. היה זה מעשה מנהיגותי מן המעלה הגבוהה ביותר. ההסכם שלנו עם מדינת האמירויות חשוב מאחר והוא מחזק את החזית כנגד איראן וסוכניה. המטרה האיראנית אינה פוליטת אלא דתית. התוצאה האיראנית הרצויה הינה לשנות את אורח החיים במפרץ, כדי שיהפוך לאורח החיים המתקיים כיום באיראן. שם (באיראן) העם האיראני סובל תחת נטל הפוליטיקה הדתית-קיצונית. לאחים הפלסטינים אני רוצה לתת עצה חברית. העם במדינת האמירויות שונה מהעם הישראלי והאמריקאי. אתם רגילים לשרוף את הדגלים שלנו בבוקר ולהתחנן לעזרה אחר הצהריים. העם באמירויות שונה. הוא עם ערבי. יש לו כבוד, והוא לא יישכח (את שריפת הדגלים של האמירויות בשטחים). אחייכם שחיים באמירויות יגורשו (מהאמירויות) בגללכם. תחשבו פעם אחת בהגיון. או לפחות תחשבו."

לסיכום אמר ח"כ אבידר בנאומו בערבית, "אדוני היו"ר, מכאן, מהפרלמנט הישראלי בירושלים, אני שולח הודעת ברכה והערכה לעם במדינת האמירויות ולהנהגתו. אני נושא תפילה שהקדוש ברוך הוא יברך את ההסכם הזה, לטובת העמים במזרח התיכון, ושבעקבותיו יגיעו הסכמים נוספים, בעזרת השם. תודה אדוני."

Back to top button