פוליטי / מדיני

לפיד: בשיא החורף יגיע שיא המשבר, הממשלה הזו היא אסון

מליאת הכנסת דחתה היום (שני) את כל הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה.

ההצעה "כישלון הממשלה המנותקת בהעברת תקציב המדינה שייטיב עם האזרחים, וההתעסקות הבלתי פוסקת שלהם אך ורק בעצמם במקום במה שחשוב לישראל" (יש עתיד-תל"ם) נדחתה ברוב של 39 תומכים מול 55 מתנגדים.

ההצעה "הפקרת הרשויות המקומיות הערביות בצל המשבר הכלכלי" (הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"מ, תע"ל, בל"ד) נדחתה ברוב של 28 תומכים מול 57 מתנגדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ההצעה "כישלון הממשלה בניהול משבר הקורונה והרס הכלכלה הישראלית" (ישראל ביתנו וימינה) נדחתה ברוב של 28 תומכים מול 56 מתנגדים.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד הציג את ההצעה של יש עתיד תל"ם: "אם אתם חושבים שהמצב רע, אתם חושבים לא נכון. זה יהיה הרבה הרבה יותר גרוע. בשיא החורף יגיע שיא המשבר. הממשלה הזו היא אסון, והיא מובילה אותנו לאסון. הממשלה הזו הפעילה מתווה חל"ת שהוא טעות איומה. זו טעות איומה לשלם לאנשים כדי שיישבו בבית מעכשיו עד יוני 2021. יש את "המודל הגרמני". רוב העולם עבר אליו. תשלום דרך המעסיקים, כדי שהם ישמרו אנשים במקום העבודה. יעיל, פשוט, הרבה יותר טוב. אבל הממשלה הזו מסרבת להודות בטעויות."

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

שר האוצר ישראל כץ השיב: "נדהמתי לשמוע חלק מהדברים של דוברי האופוזיציה, שרובם ככולם הצביעו בעד תכניות הסיוע שהבאתי לכנסת. גם בוועדת הכספים וגם במליאה. חוק הסיוע של רשת הביטחון הכלכלית בהיקף 90 מיליארד שקלים עבר כאן במליאה ברוב של 80 מול 0.

אז מצד אחד אני רוצה לשבח את העמדה האחראית של האופוזיציה לתמיכה בחוקים המורכבים האלה לגופו של עניין, מצד שני אני שומע אנשים שמדברים נגד עצמם. רק כי נמצאים באופוזיציה וצריך להגיש הצעות אי-אמון אז באים ותוקפים דברים שאתם תמכתם בהם. לא רק שתמכתם, ישבתי שעות בוועדת הכספים, הקשבתי לכם רוב קשב גם במליאה וכל הערה נכונה וכל ההצעה הנכונה, והיו הצעות נכונות, אימצתי בתוך התכניות. אתם הייתם שותפים וכולם צריכים להיות שותפים בסיוע לאזרחי מדינת ישראל כי בקורונה אין פוליטיקה."

2 תגובות

Back to top button