צרכנות

מערכות השקיה מתקדמות לגינה

מערכת השקיה יעילה תהייה אחד האלמנטים החשובים בכל פרויקט של הקמת גינה. מערכת ההשקיה היא למעשה הלב של כל הצמחייה, שכן אף צמח לא מסוגל להמשיך לצמוח אלמלא תהייה לו מערכת השקיה מתאימה שתזין אותו במים ודשן. היום ניתן למצוא מערכות השקיה מתקדמות שמנגישות את כמות המים המדויקת לכל צמח ושתיל ופעולות בהתאם לתזמון שנקבע מראש וכך גם מונעות בזבוז של מים. מערכות השקיה מתקדמות לגינה הינן חלק אינטגרלי מכל הקמת גינה וחשוב שתבוצע על ידי גנן מיומן שזה תחום התמחותו. רק שילוב מערכת השקיה מתקדמת בגינה שלכם תבטיח לכם גינה פורחת, שתחזיק לשנים ארוכות.

תכנון מערכת ההשקיה                                                                                     בכל הליך של תכנון והקמת גינה, יש חלק מהותי שעוסק כולו בתכנון מערכת ההשקיה. על סמך תכנון ובחירה במערכת השקיה איכותית יהיה ניתן להמשיך עם יתר התוכניות כמו בחירת צמחים, תכנון שבילים ועוד. תכנון אפקטיבי של מערכת ההשקיה ישפיע באופן ישיר על איכות הצמיחה ועל תוחלת חיי כל השתילים בגינה. יש להתאים את מערכת ההשקיה בהתאם לשטח ולאופי הצמחייה. את מערכת ההשקיה כדאי להתקין עוד לפני שתתקינו את הדשא או הדק או כל משטח לקרקע וזאת כדי לא לחשוף צינורות שעשויים לפגום בחזות של הגינה. מומלץ לבחור מערכת השקיה מתקדמת ואוטומטית שתבטיח השקיה בזמן קבוע. איש מקצוע כמו גנן, ידע לבצע את המשימה הזו כראוי ולבחור את מערכת ההשקיה האידיאלית עבורכם כשהוא לוקח בחשבון את כל הפרמטרים והצרכים שלכם.

מערכת השקיה מתקדמת                                                                             כיום מערכות השקיה שמבוססות על מתזים או טפטפות נחשבות למתקדמות בפרט שהן מחוברות למחשב שמורה על זמן הפעלתן מדי יום בעוד שמערכת השקיה ידנית ומיושנת זקוקה ליד אדם שיזכור לפתוח ולסגור אותה. מערכת השקיה מתקדמת תעשה את הכל לבד, היא לא תבזבז מים לשווא וניתן לסמוך עליה שתעשה את זה גם בצורה מדויקת. אולם, לא די בכך שמערכת ההשקיה תהיה אוטומטית, נדרש יהיה להתקין אותה באופן שהיא תשקה את הגינה בצורה הטובה ביותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתזים וטפטפות

בזמן שכולנו חושדים כי ממטרה נחשבת למערכת השקיה מיושנת למדי, כדאי להכיר את ה- מתזים שהם בני דודים של הממטרות ומופעלים על ידי מערכת מתקדמת יותר שמפזרת את המים בצורה הרבה יותר יעילה. ידוע כי המתזים משקים כמות מים גדולה יותר מטפטפות ולכן גנן מיומן ידע לשים אותם במקומות אסטרטגיים, בהן יש יותר צורך במים, כמו דשא רחב ידיים או עצים גדולים במיוחד. טפטפות מוליכות מים בצורה איטית ובטוחה והגנן ישים אותן ביתר המקומות בגינה – סביב שיח או ערוגת פרחים, אדניות או עץ קטן. הטפטפות, כאמור חסכוניות מאוד במים והן משקות את הצמח באיטיות, בעוד כל טיפה חודרת עמוק לשורשי הצמח.

 

המאפיינים של מערכות השקיה מתקדמות

כחלק מתכנון מערכת השקיה מתקדמת, יש לתכנן נכון את הבחירה של הבקר הראשי – זה שישלוט על כמות מים המדויקת שתועבר לכל שתיל, עץ וצמח זקוק לו. כשמתכננים התקנה של מערכת השקיה לגינה, רצוי לבחור גם סינון ראוי. יש שני סוגי סנן ראשיים. הבחירה של הסנן תתבסס על הסוג ועל כמות הלכלוך שיש במים. היה ומדובר במערכת השקיה מתקדמת בשיטת טפטפות יש לתכנן מערך חכם בין הטפטפות לבין הצמחייה בגינה. כמו כן, מאפיין נוסף של מערכות השקיה מתקדמות הינו הזנה של המים בדשן וחומרי הזנה חשובים לצמחים, ניתן כיום להתקין מערכת דישון אוטומטית למערכת ההשקיה, כך שכמות הדשן תגיע בעזרת המים.

המאמר נכתב באדיבות נוף ירוק גינון ופיתוח בע"מ

טלפון: 050-2007191 nof-yarok.co.il

Back to top button