פוליטי / מדיני

אושר: בתקופת הקורונה שירות חיוני יוכל להינתן כשירות מרחוק

מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק למתן שירותים חיוניים מרחוק (נגיף הקורונה החדש – הוראת שעה), התש"ף-2020.

מוצע להסמיך את הגורם הממונה לקבוע כי בתקופת תוקפה של הכרזה על מצב חירום בשל התפרצות נגיף הקורונה, שירות חיוני שנועד להבטיח את בטחונו התעסוקתי, הכלכלי או הסוציאלי של אדם, הניתן בידי גוף ציבורי, שהדין הקיים אינו מאפשר במידה מספקת את מתן השירות מרחוק – יינתן כשירות מרחוק בנוסף לשירות בדרך הקבועה.

עוד מוצע לעגן כהוראת שעה את ההסדר שנקבע בתקנות שעות חירום ביחס להסכמת הלקוח לחוזה כרטיסי חיוב בחתימתו. במקביל, מוצע לתקן את חוק הוצאה לפועל, התשכ"ז-1967 ולסייג את ההגבלות הקיימות בחוק על כל כרטיסי החיוב המיידיים. ההסדר יחול רטרואקטיבית. הוספת גופים ציבוריים נוספים לתחולת החוק תחול באמצעות שינוי התוספת ובאישור ועדת המדע של הכנסת. חוק זה יעמוד בתוקפו עד תום תקופת תוקפו של חוק סמכויות מיוחדות בשל נגיף הקורונה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר נכתב: "לאורך השנים נקטו רשויות המדינה וגופים ציבוריים אחרים מאמצים רבים כדי לעבור ממתן שירותים שיש בהם שימוש בנוכחות פיזית, במסמכי מקור, בעותקים פיזיים של מסמכים וכדומה, שהיו רווחים לפני העידן הדיגיטלי, לשירותים מרחוק המאפשרים מתן שירות לציבור בלי שהוא יידרש לפקוד את משרדי הרשות או הגוף הציבורי."

עוד נכתב: "מדינות רבות בעולם, ובהן ישראל, נקטו צעדים מרחיקי לכת כדי לצמצם את ההדבקה בנגיף הקורונה ואת התפשטות המחלה, כגון הטלת מגבלות תנועה חמורות על כלל אוכלוסיית המדינה או על חלקים נרחבים ממנה, הגבלת כניסת אנשים ממדינות אחרות למדינה, הטלת חובת בידוד וחובות דיווח על מי שזוהו כחולים במחלה. על כן מוצע הסדר שיאפשר לרשויות המדינה ולגופים ציבוריים אחרים לתת שירותים חיוניים, דהיינו שירותים שיש בהם כדי להבטיח את ביטחונו התעסוקתי, הכלכלי או החברתי של הציבור, כשירות מרחוק"

בקריאה שלישית תמכו בהצעה 16 חברי כנסת ללא מתנגדים.

אילוסטרציה.

Back to top button