מבזקיםצרכנות

איזה משטח תיקחו לאי בודד?

נדמה שהישראלים הם חובבים גדולים לא רק של איים לנופש אלא גם של איים למטבח. זה לא מפתיע, שכן אי מטבח יכול להיות מאוד נוח – לאחסון, כפינת ישיבה או כמשטח עבודה נוסף במטבח. כשמתכננים קנייה של אי למטבח יש לחשוב מה הייעוד המרכזי שלו עבורכם, ולפי ייעוד זה ניתן לבחור חומר מתאים למשטח של האי.

 

מהו אי מטבח?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אי למטבח הוא משטח שנפרד מהשיש ולרוב משלב גם שטח אחסון.  האי מוקף בחלל ריק – מרחב תנועה. לאי מטבח שלושה שימושים אפשריים, ולרוב ישרת שילוב של שניים מהם או של שלושתם. שימושים אלו הם אזור ישיבה, משטח עבודה נוסף ושטח אחסון.

עיצוב האי למטבח תלוי בהעדפה האישית באשר לייעוד העיקרי של האי. קיימות התלבטויות רבות כשמתכננים הוספה של אי במטבח, אך התלבטות משמעותית היא בחירת חומר המשטח. אין תשובה נכונה אחת בבחירת משטח. האי צריך לשמש אתכם, ולכן בחירת המשטח צריכה להתאים לייעוד הרצוי מבחינתכם.

כשאי מיועד בעיקר לישיבה, כפינת אוכל משנית, הבחירה יכולה להיות אסתטית לגמרי ולא צריך להתחשב בתכונות נוספות של החומר. לעומת זאת, אם האי מיועד להיות משטח עבודה נוסף, חשוב שהמשטח יתאים כמה שיותר לבישול. במקרה זה, העמידות של החומר חשובה מהמראה שלו.

 

משטחי האבן המסורתיים

משטחי אבן טבעית, כמו משטח אבן שיש או גרניט, הם משטחי עבודה נוחים ויפיפיים. משטחי האבן הם בעלי מראה ייחודי שפשוט אי אפשר לשחזר בחומר סינתטי. בעוד שמשטח שיש נחשב לפגיע במיוחד, משטח הגרניט עמיד הרבה יותר. אבן הגרניט קלה לניקוי, אינה נשרטת בקלות וניתן לרדד עליה בצק ולהניח עליה כלים חמים. החיסרון בשני משטחים אלו הוא שהם יקרים, ובמקרה של שיש המחיר הגבוה לא משקף את העמידות של החומר. עדיין, יש את אלו שלא יכולים לוותר על המראה האיקוני של משטח שיש.

משטח אבן קיסר, שהוא סינתטי ודמוי אבן, הוא אופציה מעולה, המציעה גם מגוון רחב של גדלים וצבעים. המשטח הוא בעל תכונות עמידות טובות, ולקוחות רבים בוחרים בו עקב היכולת לבחור גודל וצבע בהתאמה אישית.

 

משטחים פחות קונבנציונליים

שני חומרים נוספים שיוצרים מהם משטח למטבח הם עץ ונירוסטה (פלדת אל-חלד). הראשון מתאים מאוד למשטחים המיועדים לישיבה, והשני מיועד לבשלנים מקצועיים. משטחי עץ יוצרים אווירה חמה וכפרית גם במטבח המודרני ביותר, ורבים בוחרים בהם מסיבה זאת. החיסרון העיקרי בעץ הוא שהוא מאוד פגיע – נשרט ומוכתם בקלות. לכן, העץ מתאים לפינות ישיבה או למי שמוכן להקפיד במיוחד בזמן בישול. משטח הנירוסטה לעומת זאת, הוא משטח מתכת – פלדת אל-חלד והוא עמיד לגמרי בפני פגעי בישול. לא כולם אוהבים את המראה התעשייתי של הנירוסטה אך מדובר בחומר שאינו נשרט, ניתן להניח עליו משטחים רותחים ואפשר לנקות אותו עם חומרים אגרסיביים יחסית.

Back to top button