בריאותחדשות הארץ

פרופ' גמזו: שרי הקבינט הביעו תמיכה גורפת במתווה

פרופ' רוני גמזו הציג לפני זמן קצר (חמישי) בפני קבינט הקורונה את עיקרי מתווה החזרה לבית הספר, ודיבר על הבעייתיות המסתמנת של הטיסות השנה לאומן. גמזו קרא לעצור לחלוטין את הטיסות המסורתיות לאומן מחשש לאירוע הדבקה המוני ואמר: "על הממשלה להנחות את רשות שדות התעופה למנוע קיום טיסות ישירות לאוקראינה מסיבות בריאותיות". פרופ' גמזו הציג לקבינט את שני מתווים בכדי להמשיך את תפקודה של מדינת ישראל, צמצום התחלואה והימנעות מסגר. הוא ציין, כי רוב הציבור משתף פעולה ורוצה לחזור לשגרה, ומיעוט מכעיס מתעלם, מזלזל, ודוחף קדימה את מעגל ההדבקה. גמזו המליץ להמשיך את המתווה הנוחכי ולתת הזדמנות נוספת לבניית יחד עם אמון הציבור ושיתופו.

המתווה הראשון אשר הומלץ על ידי פרופ' גמזו הוא המשך "שגרת המאמץ מבלימה לשליטה". זאת למרות שהירידה ברמת התחלואה נעצרה. המתווה כולל המשך בניית תשתיות, וכניסת הצבא למערך חקירות האפידמיולוגיות וכן כניסה של פיקוד העורף לנהל את האירוע ברשויות המקומיות
כניסה מסיבית של פיקוד העורף לניהול האירוע בעשרות רשויות מקומיות, הפעלה מלאה של תוכנית "הרמזור" ברשויות המקומיות.

במתווה הזה בתי הספר צפויים להיפתח ב- 1 בספטמבר בכיתות א'-י"ב, על פי מתווה שאושר עד כה, לפיו בכיתות הגבוהות הלימודים יהיו בקפסולות יומיים בשבוע, והשאר בזום. גם כאן המטרה היא להחזיר את הפעילות במשק לשגרה. עם זאת, במתווה זה ההמלצה היא לא לאפשר את פתיחת שנת הלימודים בערים שבהן התחלואה גבוהה. רשימת הערים תסוכם עם שר החינוך. שינוי במתווה הזה יבוצע אך ורק משיקולים רפואיים, וכאשר:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

1. בתי החולים ירימו דגל אדום ויצביעו על אי ספיקה.

2. עלייה בהיקף התחלואה.

כעשרה ימים לאחר פתיחת שנת הלימודים תיעשה בחינה מחודשת של המצב ובאם יחול שינוי לרעה בממדי התחלואה, או אפילו עמידה במקום, אזי יקבע דיון להיערכות לקראת חגי תשרי במתווה הגבלות שיוחלט בהמשך. המתווה השני כאמור, ״הריסון המהודק״, אותו ביקש להכין ראש הממשלה ליום פקודה, יופעל על פי שיקול דעת הממשלה וכאשר המערכת הרפואית תרים דגל אדום. המתווה כולל הגבלת תנועה של 500 מטר בערים האדומות, סגירה של המסחר, בתי קפה, קניונים, פעילות פנאי ועוד. העבודה במגזר הציבורי – במתכונת חירום
עבודה במגזר הפרטי – בהיקף של 30%.

תוכנית רמזור, בנוסף לשני המתווים הללו, הומלץ כי תוכנית רמזור תופעל החל מ- 1.9, במסגרתה ההגבלה לרוב איננה על פי סוג ואופי העסק, אלא על פי מגבלת התקהלות במבנה סגור, או חלל פתוח ועל פי אופי התחלואה בעיר.



ארכיון. צילום: לע"מ

Back to top button