משפטי/פליליצבא וביטחון

ביהמ"ש העליון דחה את ערעורם של 2 פלסטינים שהורשעו בהברחת חומרי נפץ ממצרים לעזה

בית המשפט העליון קיבל היום (ראשון) את עמדת הפרקליטות והותיר על כנם עונשי מאסר משמעותיים, בין 13-8 שנים בפועל, שהוטלו על תושבי עזה בגין הרשעתם בהברחת חומרי נפץ על גבי סירות ממצרים לרצועת עזה, ואחד מהנאשמים אף תכנן לבצע פיגוע במהלך מבצע "צוק איתן".

הנאשמים, חמיס עראישי, ממדוח בכר ופאדי מחמוד סעיד בכר זגרה, הורשעו על פי הודאתם במסגרת הסדר טיעון במספר עבירות נשק בגין הברחת חומר נפץ רב על גבי סירות ממצרים לרצועת עזה והחזקת נשק. על פי כתב האישום, הנאשמים הבריחו חומרי נפץ ממצרים לעזה מספר פעמים, ואחד מהנאשמים גם תכנן לבצע פיגוע במהלך "צוק איתן", בעזרת רימונים, אך לאחר שמקום הפיגוע המיועד נחשף על ידי צה"ל, לא ביצע את המעשה. על הנאשם עראישי הטיל בית המשפט המחוזי בב"ש עונש של 13 שנות מאסר בפועל ואילו שני הנאשמים הנוספים נידונו לעונשי מאסר בפועל של 8 ו-8.5 שנים.

ערעורם של הנאשמים על חומרת העונש, כאמור נדחה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית המשפט העליון קבע בפסק הדין, כי כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים "הוברחו לשטח רצועת עזה עשרות ק"ג של חומר נפץ העלולים לשמש לפגיעה בחיי אדם כחלק מהמאבק המזוין של ארגוני הטרור ברצועת עזה נגד מדינת ישראל, אזרחיה וחייליה…בהתאם, יש לנקוט באמצעי ענישה קשים כלפי אלו המעורבים בהברחת אמצעי לחימה לשטח הרצועה".



צילום: פאל טודיי


Back to top button