חדשות הארץ

משרד האוצר והחינוך הגיעו להסכמות עם הסתדרות המורים

הממונה על השכר במשרד האוצר ומזכ"לית הסתדרות המורים חתמו הבוקר (שני) על הסכמים בעניין ימי המחלה ותיקון הסכם הפנסיה התקציבית.

על פי ההסכם, גמלת הפנסיה התקציבית של עובדי ההוראה שעברו להעסקה באחת הרפורמות במערכת החינוך, תחושב כנגזרת של השכר האחרון או לפי חישוב מיטיב אחר. הסדר זה יחול על כ- 55,000 עובדי הוראה וגמלאים והוא מהווה תיקון של הסכמי הפנסיה התקציבית ותיקוני עיוותים. השכר הקובע לפנסיה יחושב באופן הבא: 80% משכר אחרון עבור שנת עבודה אחת ברפורמה וכל שנה נוספת ברפורמה תעניק תוספת של 0.45% לחישוב הפנסיה.

במסגרת הסכם ימי המחלה תיושם נוסחת חישוב חדשה המיטיבה עם עובדי ההוראה הנמצאים בחופשת מחלה, כך שכל יום היעדרות בגין מחלה יחושב כיום אחד בלבד. ההסכם יחול רטרואקטיבית מה- 1.9.2019 ויישומו יבוצע עד ה- 1.1.2021. כמו כן, הצדדים הסכימו שקרן ימי מחלה תעניק מימון לעובדי הוראה שניצלו את מכסת ימי המחלה שלהם. בנוסף, כל גמלאי שפרש במסגרת הפנסיה התקציבית משנת 1986 ועד 31.8.2019 יקבל מענק חד פעמי בשווי 2,000 ש"ח בשתי פעימות: באוקטובר 2020 ובינואר 2021.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הממונה על השכר, קובי בר נתן אמר: "ההסכמים הקיבוציים שנחתמו היום מסדירים שתי סוגיות משמעותיות עבור עובדי ההוראה וגמלאי מערכת החינוך. ברצוני להודות לשר האוצר על הגיבוי והתמיכה, למזכ"לית הסתדרות המורים על שיתוף הפעולה ולעובדי אגף השכר והסכמי עבודה שעמלו לילות כימים לחתימה על הסכמים אלו. זו ההזדמנות לאחל לעובדי ההוראה, התלמידים וההורים שנת לימודים מוצלחת ובריאות לכולם".

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דויד אמרה: "מדובר בבשורה אמיתית לכל עובדי ההוראה בארץ והישג חסר תקדים להסתדרות המורים, שבו הצלחנו לתקן עיוות שנמשך שנים הן בסוגיית ימי המחלה והן באופן חישוב הפנסיה התקציבית, מתוך אמונה שעובדי ההוראה שלנו זכאים לתנאי עבודה הוגנים כמו כל עובדי המשק ולגמלת פרישה נאותה. הסכם זה יאפשר לאלפי גימלאים שעבדו בשתי רפורמות ומעלה לקבל תשלום קצבה במקום המקדמות שקיבלו מאז פרישתם ובכך שמנו קץ לעיוות ולחוסר צדק".

מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי אמר: "אנו מצויים בישורת האחרונה של פתיחת שנת הלימודים, ובשיאן של ההכנות וההיערכויות. ההסכמים שיוצאים היום לדרך מהווים עוד צעד חשוב ומשמעותי לקראת פתיחתם של מוסדות החינוך ב-1 בספטמבר. הם פרי של תהליכי עבודה שנשענו על קשב ושותפות, עליהם הצהיר שר החינוך, יואב גלנט, עם כניסתו לתפקיד. בכוונתנו להמשיך ולעבוד כתף לכתף, בהקשבה ובאמון עם כל השותפים שלנו לעשייה החינוכית. אנו שמחים שמצאנו דרך לתת מענה לעובדי הוראה חולים. בפנינו עומדות סוגיות חינוכיות נוספות, ונפעל במלוא המרץ כדי לפתור אותן באופן ראוי ומיטבי למען התלמידים, עובדי ההוראה ושותפינו במערכת. משרד החינוך בראשות השר גלנט ימשיך לפעול במלוא המרץ כדי ששנת הלימודים תשפ"א תפתח כסדרה" .

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button