משפטי/פלילי

אישום: ניסה לחטוף קטינה ולבצע בה עבירות מין

משטרת ישראל עצרה תושב עילוט לאחר שניסה לשדל ולכפות על קטינה תושבת הצפון לקיים איתו קשר רומנטי, שני תושבי העיר זכו לציון לשבח ממפקד תחנת המשטרה על תפקודם באירוע והוזמנו לקבל תעודת הוקרה.

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד תושב עילוט, המייחס לו ביצוע עבירות של ניסיון חטיפת קטינה לשם ביצוע עבירת מין, מעשים מגונים בקטינה שטרם מלא לה 16 שנים ללא הסכמתה החופשית, הטרדה מינית כלפי קטינה, איומים, הפרעה לשוטר והדחה בחקירה.

על פי עובדות כתב האישום, הנאשם, אחמד אבו תנהא בן 29, הבחין בקטינה בת כ- 14 בכניסה לבניין מגוריה, פנה אליה מספר פעמים, הציע לה הצעות חוזרות ונשנות בעלות אופי מיני וכן ביצע בה מעשים מגונים. כ-10 ימים לאחר מכן, עקב הנאשם אחר הקטינה ברכבו, בצמוד אליה, דרש ממנה לעלות לרכב, איים עליה שאם לא תעשה כן הוא ירביץ לה, אחז בחוזקה בידה, עיקם אותה ומשך אותה בכוח לכיוון הרכב במטרה לכפות עליה ללכת מן המקום ולבצע בה עבירת מין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הקטינה, בתושייתה, הצליחה להשתחרר מאחיזתו של הנאשם, נמלטה בריצה לפיצוציה הסמוכה וביקשה את עזרת בעליה. כעבור זמן קצר, הנאשם הגיע לפיצוציה, הפנה כלפי הקטינה מבטים מאיימים ואף איים בפני המוכר שאם תוזמן משטרה יהיה בלאגן בעסק. כמו כן, הגיע הנאשם לפיצוציה יום למחרת וניסה להניע את המוכר מלמסור הודעה במשטרה.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

מחקירת המשטרה עולה כי בחודש שעבר (29 ביולי) סמוך לשעה 19:00 בערב, החשוד פנה אל הקטינה בסמוך לביתה, תוך שהוא מציין כי הוא בן 20 וביקש את מספר הטלפון שלה על מנת להיות איתה בקשר, הקטינה סירבה לבקשתו ציינה שהיא בת 14 ונכנסה לביתה. לאחר זמן מה כשיצאה מביתה על מנת לאסוף משלוח ממונית, פנה אליה הנאשם שוב והפעם אף העז ומישש אותה, הקטינה דחפה אותו והצליחה להימלט ממנו ולדפוק על דלת השכן ולצעוק לעזרה. הנאשם עזב אך חזר שוב והטריד את הקטינה שגם הפעם הצליחה להימלט.

אילוסטרציה. צילום: Pexels

9 ימים מאוחר יותר ב-8 באוגוסט כשהקטינה צעדה ברחוב, נסע החשוד לצידה וניסה לשוחח איתה, הקטינה התעלמה ממנו וכשניסתה לחצות את הכביש חסם את דרכה עם רכבו. הקטינה ניסתה לעקוף את הרכב אך הנאשם יצא מהרכב, תפס את ידה וסובב לה אותה. הקטינה הצליחה להשתחרר מאחיזתו הכואבת והחלה לרוץ אל פיצוציה הנמצאת בסמוך שם סיפרה למוכר אותו היא מכירה כי מישהו זר רודף אחריה כאשר היא מבוהלת ורועדת.

המוכר אמר לקטינה שצריך להודיעה למשטרה והוא התקשר גם לאימא של הקטינה וסיפר לה על המקרה וציין בפניה שצריך להודיע למשטרה.

משהודיעה האם למוקד 100, הוזנקו שוטרי משטרת ישראל למקום ופתחו בחקירה, במהלך החקירה התבררה זהות החשוד ונמצאו ראיות נוספות הקושרות אותו לאירוע. לאחר מספר פעולות חקירה בלשי המשטרה עלו על מקום הימצאותו של הנאשם בדירה בנצרת.

הבלשים הגיעו לדירה ולאחר שהבינו כי במכוון לא פותחים להם את דלת הדירה, אחד הבלשים פרץ למקום דרך חלון אחד החדרים ותפס את הנאשם כשהוא מסתתר בחדר השינה מאחורי הדלת. הנאשם נעצר ומעצרו הוארך מפעם לפעם בבית המשפט בנצרת והיום כאמור בתום חקירה אינטנסיבית פרקליטות מחוז צפון הגישה כנגד הנאשם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים בבית המשפט בנצרת.

המוכר ובעל הפיצוצייה זכו לציון לשבח ממפקד תחנת נצרת והוזמנו לקבל תעודת הוקרה על התנהגותם באירוע, ותרומתם בכך שערבו את אמה של הקטינה כך שתגיש תלונה במשטרה ואף לקחו יוזמה וסייעו באופן פעיל באיתור מספר הרכב של החשוד.

משטרת ישראל נמסר כי "בכל חשד לאירוע פלילי יש להודיע מיד למשטרה במוקד 100, גם אם הינכם לא צד הנפגע ישירות במקרה וגם אם המקרה לא הגיע לפגיעה של ממש – פנו למשטרה ועדכנו. תלונתכם יכולה לסייע ולגלות זהות עבריינים שכבר פעלו ופגעו באזרחים אחרים ועדיין מסתובבים חופשיים, ולמנוע פגיעה עתידית באזרחים נוספים."

Back to top button