חדשות הארץ

הנשיא ריבלין: צעירי ישראל, הקורונה אינה משחק – שימרו על יקיריכם

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום (שני) בחמ"ל הקורונה של עיריית תל אביב-יפו. החמ"ל משמש כמרכז שליטה ובקרה לריכוז תמונת מצב עדכנית בעיר, תוך תיאום וסנכרון כל המערכות העוסקות בצמצום התחלואה ושרשרת ההדבקה. את ביקורו ליווה ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, פרויקטור הקורונה הלאומי ומנהל מרכז השליטה פרופ' רוני גמזו, סגן-אלוף גדי מזרחי, סגן מפקדת היחידת הקישור לרשות (יקל"ר), אלוף-משנה (במיל׳) רונית לב, מפקדת יקל״ר ת״א והממונה העירונית שרון מלמד.

הנשיא קיבל סקירה על מצב התחלואה בעיר, האופן שבו משתפות פעולה המערכות במסגרת החמ"ל, ושמע אודות האתגרים השונים עימם מתמודדת העירייה. פרופ' גמזו ציין כי ניהול המאבק בקורונה כפי שנעשה בעיר תל אביב יפו הכולל גם שיתוף פעולה עם משרדי הממשלה ופיקוד העורף הוא המודל לטיפול בכלל הערים בישראל.

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

"כפי שהידע שלנו על המגיפה מתפתח ומשתנה, כך היעדים והמטרות שלנו לאורך המאבק בנגיף צריכים להלום את המציאות הדינאמית בשטח. גם בתוך אי-ודאות גדולה, גם כשסימני השאלה הם רבים – יש מה לעשות. אתם בחרתם לא לשבת בחיבוק ידיים", אמר הנשיא בדבריו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן/ לע"מ

הנשיא ציין את חשיבות הקשר בין המשרדים הממשלתיים, פיקוד העורף והרשויות המקומיות ואמר לראש העיר חולדאי: "אתם מכירים את השטח הכי טוב. אתם מכירים את האוכלוסייה, את ההתנהגות שלה ואת צרכיה. המאבק בנגיף הדגיש את חשיבותן של מערכות הרווחה. אתם מרגישים את הדופק של הרחוב. אתם פוגשים את התושבים, אתם רואים אותם ואת הצרכים שלהם – בלי קשר לצבע, למוצא, לעמדות פוליטיות. שיתוף הפעולה מאפשר גם מקורות מודיעין שיביאו ידיעות על המצב בזמן אמת ויכולת להתייחס לבעיות בזמן אמת. כך מצילים חיי אדם".

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

הנשיא הדגיש את חשיבות העזרה ההדדית ואמר: "למדנו בתקופה הזאת שאי אפשר לחיות במרחבים סגורים, בבועות. להתעלם מקיומו של האחר. אם לא נדאג לחלשים בחברה, שהופכים בימים אלה לחלשים ביותר, כולנו ניפגע.״

בסיום פנה הנשיא לצעירי ישראל ואמר: "לאחרונה אנחנו שומעים על אחוזי תחלואה גבוהים בקרב אוכלוסיית הצעירים. אני קורא לצעירי תל אביב וישראל – זה לא משחק. שמרו על הכללים וההנחיות. שמרו על עצמכם ועל היקרים לכם".

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי אמר: "המצב המצער בו אנו נמצאים לאחר חצי שנה בצל משבר הקורונה אינו תוצאה של מחסור בכסף או באמצעים אלא כשל ניהולי. מהרגע הראשון טענתי שהמפתח לעצירת ההידבקות הוא ביצוע בדיקות מסיבי, איתור חולים ובידודם למלוניות במידת הצורך ומעקב באמצעות מידע זמין ואמין. מרכז השליטה והבקרה העירוני שהקמנו בשיתוף פעולה עם פיקוד העורף, משרד הבריאות והמשטרה נותן בדיוק את המענה הזה באמצעות ריכוז תמונת המצב העדכנית בעיר, תוך תיאום וסנכרון של כל המערכות העוסקות בצמצום התחלואה וקטיעת שרשרת ההדבקה. אנחנו שמחים לחלוק את הידע והמקצוענות שרכשנו ואשר הצגנו היום לנשיא המדינה ולפרופ' גמזו, יחד עם רשויות נוספות".

Back to top button