פוליטי / מדיני

ועדת החינוך אישרה את תשלומי ההורים המותרים לגבייה לשנת הלימודים הקרובה

ועדת החינוך, התרבות והספורט אישרה היום (שלישי) את טבלת תשלומי ההורים כפי שהציגה, בשם משרד החינוך, סימה עובדיה פורצנל, מנהלת אגף יישומי חוק ומדיניות במערכת החינוך (מצ"ב טבלת התשלומים).

על פי ההסכמות שהושגו בין ועדת החינוך למשרד החינוך, בשלב הראשון ההורים ישלמו רק מחצית מגובה התשלום עבור טיולים לכיתה ז' עד יב', מחצית מגובה הסכום עבור פעילות של"ח ומחצית מגובה הסכום עבור סל תרבות. הוועדה תתכנס שוב בחודש דצמבר על מנת לדון באישור גביית המחצית השנייה של התשלומים. הסכום על טקסי סיום גם הוא לא אושר כעת, וייבחן אם לאשר אותו שוב בדצמבר. בנוסף, הסכום בקרן המלגות עבור תלמידים המתקשים לשלם יעלה ל-120 מיליון ש"ח.

שבעה חברי כנסת הצביעו בעד אישור הצעת משרד החינוך: רם שפע, יוסף טייב, עמית הלוי, אריאל קלנר, שלמה קרעי, אורלי פרומן ויוראי להב הרצנו. שני חברי כנסת הצביעו נגד: סמי אבו שחאדה ועופר כסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יושב ראש הנהגת ההורים הארצית מירום שיף, הודיע כי הנהגת ההורים לא יכולה לתמוך במתווה שהוצע משום שאין צמצום של הסכום שההורים נדרשים לשלם. "אנחנו מאמינים שמגיע לילדים שלנו את החינוך הטוב ביותר בעולם, אבל ההורים לא צריכים לשלם על הפעילויות הללו".

חברת הכנסת אורלי פרומן ביקשה ממשרד החינוך לעגן בהסכם את נושא החזר התשלום על טיולים אם יבוטלו.

יושב ראש ועדת החינוך, התרבות והספורט חבר הכנסת רם שפע אמר לאחר ההצבעה: "יצרנו משוואה שונה לחלוטין ממה שהיה בשנים האחרונות". לדבריו, ידוע שחלק מבתי הספר טרם החזירו להורים את הכספים שגבו בשנה שעברה ושבגינם לא ניתנה תמורה בגלל מגבלות הקורונה, ולכן ישנה חשיבות לכך שבתקופה זו כמחצית מהכספים יישארו אצל ההורים. עוד אמר כי הוועדה בראשותו תקיים סדרת דיונים על מנת להסדיר את הנושא ובמיוחד את תשלומי ההורים הנוספים (תל"ן) הנגבים במוסדות החינוך.

צילום: יהונתן סמיה, דוברות הכנסת
צילום: יהונתן סמיה, דוברות הכנסת

Back to top button