צבא וביטחון

הרמטכ"ל כוכבי למפקדים: מקצועיות הלוחם ודוגמה אישית – הם מה שמנצח מלחמות

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ביקר אתמול (שני) באימון המפקדים של חטיבת הצנחנים, שהתקיים בצפון בליווי מפקד עוצבת האש, תא"ל עופר וינטר, ומפקד חטיבת הצנחנים, אל"ם יובל גז.

צילום: דובר צה"ל

במסגרת האימון ערכו הכוחות תרגילי לחימה בשטח בנוי וצפוף, בהתאמה למציאות המבצעית המשתנה. הוא נועד לחזק את היכולות המקצועיות של המפקד הלוחם, בדגש על משמעויות הלחימה, שליטה בטכניקות ותרגולות בשדה הקרב על כלל מאפייניו, לחימה רב זרועית, הנגשת המודיעין ללוחם שבקצה, העצמת הקטלניות ודיוק הביצוע. האימון עצמו נבנה במטרה לייצר שפה מקצועית ואחידה בלוחמת שטח בנוי וסבוך, תוך התמקדות בלחימת לילה ובחשיבות המפקד כדמות מרכזית בלחימה. כחלק ממתן דגש על העצמת אימוני מפקדים, קבע הרמטכ"ל לפני מספר חודשים כי משך הזמן לאימון המפקדים והכשרתם יגדל בצה"ל באופן משמעותי.

צילום: דובר צה"ל

"מפקדים הם מכפיל כוח, והם במידה רבה קובעים את תוצאות הקרב", הדגיש רא"ל כוכבי, וציין כי נדרשת השקעה ייחודית ומשמעותית הרבה יותר מבעבר באימוני המפקדים, תוך חיזוק היכולת המקצועית שלהם. על האימונים, חידד הרמטכ"ל, לדמות באופן המדויק ביותר את סביבת הלחימה ואת יכולות האויב, ועל הלוחמים להיות מוכנים לפעילות בשדה קרב עירוני וצפוף, ללוחמה תת-קרקעית ולצירים הרריים. כתוצאה מכך, נבנות תכניות האימונים בצה"ל תוך מתן דגש על שילוביות רב זרועית. הכוחות, מרמת הגדוד, מתרגלים תרחישים מבצעיים עם ייצוג של כל הזרועות, ונותנים מענה יצירתי לאתגרים העולים מהשטח בעזרת שיתוף פעולה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

הצלחת הלוחמים נמדדת לפי קטלניות הכוחות. "בסיומו של כל שלב בלחימה, יש לבחון את היקף האויב והיעדים שהושמדו, ולא רק את עצם כיבוש השטח", הסביר הרמטכ"ל. במהלך הביקור באימון מפקדי חטיבת הצנחנים, שוחח הרמטכ״ל על הניצחון במלחמה הבאה, שיושג באמצעות הגעה להישגים גבוהים בזמן הקצר ביותר ובמחיר הנמוך ככל האפשר, על חשיבות האימונים והמקצועיות של הכוח הלוחם, על הטמעת יכולות טכנולוגיות המשלבות חי״ר ועל חשיבות רוח הלחימה והאחריות המוטלת על המפקדים בקרב רב זירתי, באוויר, בים וביבשה.

צילום: דובר צה"ל

״היחידות בקצה צריכות להיות בעלות כושר חשיפה-תקיפה גבוה מאוד, וכדי שזה יתממש, צריכות לתמוך בכם כל המפקדות למעלה – המטה הכללי, הפיקודים, האוגדות, חיל האוויר ואמ"ן", אמר רא"ל כוכבי למפקדים המתאמנים, "כל אלה צריכים לסייע לכם להביא יכולות השמדה, ולהגדיל אותן בצורה ניכרת – אלו התהליכים ולשם אנחנו הולכים". "יש לי מסר אחד בסיסי לומר לכם", הוסיף הרמטכ"ל, "תתכוננו באמת עם כל מה שאתם יכולים ועם מה שיש לכם – אתם תנצחו עם מה שיש!".

"דבר אחרון שהוא משמעותי מאוד – אלה אתם, המפקדים", סיכם, "בסוף, הניסיון שלכם והמקצוענות שאתם מביאים איתכם כמפקדים, ההנחלה של מקצועיות הלוחם וכמובן הדוגמה האישית – הם מה שמנצח מלחמות״.

Back to top button